موضوع :قدرت تصمیم گیری
تعداد صفحه :7
فرمت فایل :word
زبان مقاله :فارسی
چکیده:
اهمیت قدرت تصمیم گیری
انسان در مسیر زندگی خود با انواع مسائل و مراحلی مواجه میشود که ناگزیر از تصمیم گیری است. تصمیم گیری نقش گستردهای در زندگی آدمی دارد. از تصمیم گیریهای جزئی در امور کوچک گرفته، تا تصمیم گیریهای بسیار بزرگ و پراهمیت. برخی از تصمیم گیریها چنان به راحتی صورت میگیرند که شاید ما چندان توجهی به آنها نمیکنیم، اما در مقابل مسائلی نیز در زندگی وجود دارند که اقدام به تصمیم گیری در مورد آنها شاید مدت زمان طولانی وقت لازم داشته باشد. در هر حال اهمیت این تصمیم گیریها به لحاظ اهمیتی که اکثر آنها در سرنوشت فرد دارند، بسیار زیاد است و چه بسا تعلل در شناخت راههای تصمیم گیری بهتر ، عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به بار آورد.

تحقیق فرمت فایل word تعداد صفحات 17
تعریف مهارت های زندگی
دراین تحقیق موارد زیر برسی مشوند :
مقدمه:
آدمی در مسیر تکاملی خود مالک منابع و وسائلی برای زندگی مؤثر است ، اوست که میتواند خود را در زمان حال تجربه کند و گذشته و آینده را از طریق به یاد آوردن و پیش بینی وقایع به تجربه در آورد.
تعریف مهارت های زندگی :
تأثیر مثبت مهارتهای زندگی:
انواع مهارت های زندگی:
تعدادی از مهارت های زندگی بشرح ذیل
ارائه خواهد شد.
1-تصمیم گیری
2-حل مسئله
3-تفکر خلاق
4-تفکر انتقادی
توسعه مهارتهای زندگی:
روش های آموزش مهارت های زندگی
مهارت ها از جنبه تخصصی:
به لحاظ آموختن:
از جنبه های اقتصادی:
به لحاظ فنی:
هدف :
منابع و مأخذ :

تحقیق اختلالات خلقی در دانشجویان در حجم 27 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و همراه با منابع درون متن و با قسمتی از متن زیر:
تحقیقات انجام شده در مورد اختلالات خلقی دانشجویان :
در بررسی و تحقیقی که توسط دو تن ا محققین به نامهای هسو و مارشال در سال 1988 بعمل آمد ، شیوع علائم اختلالات خلقی بین دانشجویان دانشکده های پزشکی و سایر طبقات غیر دانشجویی مورد مقایسه قرار گرفت . این مقایسه از طریق جمع آوری اطلاعات بدست آمده از 1805 دانشجوی پزشکی دانشگاه انتاریو کانادا در رده های انترن و دستیاری و تعاد مشابهی از سایر طبقات غیر دانشگاهی توسط مرکز مطالعات اپیدمیولوژی انجام پذیرفت و شیوع بیمایر اختلالات خلقی در گروهها مورد اندازه گیری قرار گرفت . با توجه به نتایج اندازه گیری ها در رابطه با بیماری اختلالات خلقی محققین به نتایج زیر دست یافتند : 1ـ نسبت اختلالات خلقی در میان دانشجویان تخصصی پزشکی در مقایسه با سایر گروهها بیشتر بوده است . 2ـ آزمایشات نشان داد درصد دانشجویان زن که دارای علائم بیماری اختلالات خلقی بودند از دانشجویان مرد بیشتر است . 3ـ نسبت اختلالات خلقی در دختران مجرد دانشجو در مقایسه با زنان متأهل دانشجو بیشتر بود . 4ـ در بین سالهای داشنجویی ، دانشجویان سال اول درصد بالاتری از علائم اختلالات خلقی را نسبت به سایر سالهای دانشجویی دارا بودند .
احمدی دو نمونه از دانشجویان دانشگاه اصفهان رااز لحاظ اختلالات خلقی مورد مطالعه قرار داده است . در نمونة اول 108 نفر از دانشجویان شرکت داشتند که در تابستان 64 مشغول به تحصیل بوده ، بیش از 30 واحد برای فراغت از تحصیل نداشتند . نمونةدوم به 200 نفر از دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی 65ـ64 تست اختلالات خلقی بک داده شد . هر دو نمونه بصورت تصادفی انتخاب شدند . تجزیه و تحلیل های آماری نتایج حاصله از نمونه اول نشان می دهد که میانگین اختلالات خلقی در دختران دانشجو بصورت چشمگیری بالاتر از دختران است . آزمونهای آماری نشان دهندة معنی دار بودن این تفاوت است . فراوانی ها نشان می دهد که 6/18 درصد اختلالات خلقی در سطح خفیف ، 1/61 درصد در سطح متوسط ، 5/8 درصد در سطح شدید و 7/1 درصد در سطح خیلی شدید داشته اند . با اینکه میانگین دختران و دختران دانشجو با یکدیگر متفاوت بود ولی این تفاوت از لحاظ آماری معنی دار نیست .
بر اساس پژوهشی که عالی پور در مورد اختلالات خلقی دانشجویان انجام داده به این نتیجه رسیده است که اختلالات خلقی درمیان دانشجویان شهرستانی بیشتر از دانشجویان مقیم تهران است .. علت اختلالات خلقی بیشتر دانشجویان شهرستانی دراین تحقیق برخی عوامل اجتماعی از قبیل دوری از خانواده ، اقامت در خوابگاه و نبودن تکیه گاه عاطفی برای دانشجویان شهرستانی عنوان شده است .(علیپور 1371 )
فلاحی (1372) در پژوهشی که بر روی 330 دانشجوی خوابگاهی سه دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تهران و شهید بهشتی انجام داده برآورد اختلالات خلقی آنها را مشخص ساخته است . نتایج این پژوهش نشان دهندة رابطة معنی داری بین اختلالات خلقی و اقامت در خوابگاه می باشد . همچنین نتایج این تحقیق حاکی از بیشتر بودن اختلالات خلقی در جنس مؤنث نسبت به جنس مذکر می باشد .
احمدی برآورد اختلالات خلقی 651 نفر از دانشجویان و دستیاران دانشکدة پزشکی و دانشجویان دانشکدة فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را با استفاده از آزمون اختلالات خلقی بک مورد وطالعه قرار داد . نتایج محاسبات آماری نشان داد که 67/46 درصد دانشجویان پزشکی ، 55/17 درصد از دستیاران و 67/56 درصد از دانشجویان دانشکدة فیزیوتراپی دچار اختلالات خلقی در حد خفیف تا نسبتاً شدید هستند .
ملکی و دیگران (1372) برآورد و شدت شیوع اختلالات خلقی و اضطراب رادر میان دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی همدان را مورد بررسی قرار دادند . نتایج تحقیق آنها نشان می دهد که 1/27% از دانشجویان در آزمون اختلالات خلقی یک نمره ای معادل یا بالاتر از 18 داشته اند . در این تحقیق رابطة برخی متغیرها مثل ، وضعیت خانوادگی ، مالی و اجتماعی ، شغلی ، چگونگی گذراندن اوقات فراغت ،رشته و سال تحصیلی ، سرابق ابتلاء به بیماری جسمانی و روانی با اختلالات خلقی و اضطراب دانشجویان مورد وطالعه قرار گرفته است .
نتایج تحقیقانی که در این فصل مورد بررسی قرار گرفت ، نشان می دهد که عوامل اجتماعی و محیطی در بروز اختلالات خلقی نقش عمده ای بر عهده دارند ـ فشارهای اجتماعی ، فشارهای محیطی درابعاد مختلف ، فشارهای ناشی ازکار ، فشارهای ناشی از شرایط خانوادگی ، نداشتن حمایت خانوادگی ، عدم انطباق اجزاء با موقعیتهای مختلف ، وقوع رویدادهای ناخوشایند در زندگی ، عدم تأمین اجتماعی و نظایر آن موجبات اختلالات خلقی را فراهم می آورند . به همین سبب نمی توان اختلالات خلقی را تنها بعنوان یک پدیدة روانی مورد مطالعه قرار داد . بیشتر تحقیقاتی که ذکر گردید از چارچوب تئوریکی ارائه شده حمایت می کند . وقتی درکنش متقابل فرد با محیط بنا به عللی فرد نمی تواند خود را با محیط سازگار نماید و یا تحمل فشارهای محیطی از تحمل وی خارج است و یا نمی تواند انتظارات محیط را بر آورده نماید ، میل به اختلالات خلقی در وی زیاد خواهد بود .
درمطالعه ای که توسط Zung در کره در سال 1996 انجام گرفته ، نشان دهندة برآوردی از اختلالات خلقی در بین 953 تن از دانشجویان خارجی فیلیپینی ، تایوانی و امریکایی دانشکده می باشد .
به نقل از مجله روانشناسی بالینی درسال 1999 در دو گروه از دانشجویان برزیلی کالج در حدوسیعی مورد مطالعه قرار گرفت ( تعداد 845 زن و 235 مرد ) مقیاس اندازه گیری BDI (تست اختلالات خلقی بک) بر طبق مشخصات جامعه سنجی و بیان معانی آن از اندازه های آیتمهای انفرادی آن برای مجموع افراد مورد آزمایش با توجه به جنسیت آنها مورد مقایسه قرار گرفتند . نمره های تست BDI برای زنان درصد بالاتری را نشان می داد .
فرمت فایل : پاورپوینت
تعداد اسلاید : 11 اسلاید
Embryogenesis جنین زایی فاز 3:متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

رشتمان یا میتوز (به انگلیسی: Mitosis) از مراحل چرخه یاختهای است.
رشتمان، تقسیم یک یاخته به دو یاختهٔ مشابه و در حقیقت روشی برای تکثیراست. در رشتمان هر یاخته به دو یاختهٔ نوزاد با کروموزومهایمشابه تقسیم شده و دو هسته مشابه را میسازند و در ادامه سیتوپلاسم (درونیاخته) نیز بخش شده و یاختههای نو وارد چرخهٔ مربوط به خود میشوند. تقسیم رشتمان نوعی تقسیم غیرجنسی است.
ترتیب تقسیم رشتمانمیوز یا کاستمان نوعی تقسیم هستهٔ یاخته است که در آن شمار کروموزومهای یاخته به نیم کاهش مییابند و شاید از این رو میباشد کهفرهنگستان زبان فارسی واژهٔ کاستمان را نامی شایسته برای این گونهٔ تقسیم یاخته دانسته است.
تقسیم رشتمان باعث تولید یاختههای میشود که کاملاً همانند یاختهٔ مادر میباشند. در نتیجه این تقسیم نمیتواند به تنهایی پاسخگوی گوناگونی موجود در دنیای زنده باشد. ایجاد گوناگونی در دنیای زنده، مدیون این گونهٔ تقسیم یاختهای است که کاستمان نام دارد.
بسیاری از جانداران به منظور تولید مثل، گامت تولید میکنند و امکان ترکیب آنها را با یکدیگر فراهم میسازند. گامتها تکدسته (یا هاپلوئید) هستند. اگر گامتها تکدسته نبودند، شمار کروموزومها در هر نسل دو برابر نسل قبل میشد. طی کاستمان از یک یاختهٔ دودسته (یا دیپلوئید)، چهار یاختهٔتکدسته پدید میآید.
کاستمان نوعی تقسیم هستهٔ یاختهای میباشد که در آن کروموزومها نصف میشود و یاختههای تخصصیافتهای که مسوول تولید مثل هستند (گامت در جانوران یا هاگ در دیگر جانداران) تولید میشود. تقسیم کاستمان برای تولید مثل جنسی ضروری است و در همهٔ یوکاریوتها (همچنین تکیاختگان یوکاریوت) که تولید مثل جنسی انجام میدهند، رخ میدهد. کاستمان در باستانیان وباکتریها روی نمیدهد چون تولید مثل آنها از راههای دیگری همچون تقسیم دوتایی مییاشد.
یاخته پیش از آغاز کاستمان مرحلههای میانچهر را، مانند میانچهر رشتمان سپری میکند. در این مرحلهها دیانای همانندسازی میکند (در مرحلهٔ ساخت از چرخهٔ یاختهای) و یاخته برای تقسیم شدن آماده میشود.
فهرست مطالب:
انواع تقسیم سلولی
تقسیم پروکاریوت ها
تقسیم یوکاریوت ها
میتوز
نگاه اجمالی
تعاریف لازم برای درک بهتر تقسیم سلولی
چرخه سلولی
کروموزوم
نگاه کلی به کروموزوم
کروماتید
سانترومر
کینه توکور
تلومر
فرورفتگی ثانویه
سازمان دهندگان هستکی
ماهواره
انواع کروموزمها از نظر تعداد سانترومر
انواع کروموزوم از نظر محل سانترومر
مراحل میتوز
اینترفاز
پروفاز
متافاز
آنافاز
تلوفاز
تقسیم سیتوپلاسم
سانتریولها
میوز
مراحل تقسیم میوز
بخش اول میوز
پروفاز اول
زیرمرحله لپتوتن
زیرمرحله زیگوتن
زیرمرحله پاکیتن
زیرمرحله دیپلوتن
زیرمرحله دیاکینز
متافاز اول
آنافاز اول
تلوفاز اول
بخش دوم میوز
پروفاز دوم
متافاز دوم
آنافاز دوم
تلوفاز دوم
مقایسه تصویری میوز و میتوز