پروژه بررسی ارتباط بین نگرش مذهبی و رضایت از زندگی زناشویی

پروژه بررسی ارتباط بین نگرش مذهبی و رضایت از زندگی زناشویی

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 60 صفحه

 

چکیده:

در پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین نگرش مذهبی و رضایت از زندگی زناشویی می پردازیم. فرضیه اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه بین نگرش مذهبی و رضایت از زندگی زناشویی رابطه وجود دارد و فرضیه

های فرعی این پژوهش عبارت است از اینکه بین پایگاه اجتماعی زوجین ،بین سطح تحصیلات و بین آموزشهای قبل از ازدواج با رضایت از زندگی زناشویی رابطه وجود دارد. برای بررسی این پژوهش 60 نفر مرد و زن متاهل با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و از طریق پرسشنامه افراد گروه نمونه مورد ارزیابی قرار گرفتند و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش همبستگی استفاده شد. نتایج این تحلیل نشان داد که بین نگرشهای مذهبی و رضایت از زندگی زناشویی رابطه معناداری وجود دارد ،همچنین بین پایگاه اجتماعی افراد و آموزشهای قبل از ازدواج  با  رضایت از زندگی زناشویی رابطه وجود دارد اما بین سطح تحصیلات  و رضایت از زندگی زناشویی رابطه معنا داری وجود ندارد.

 

مقدمه:

خانواده این واحد به ظاهر کوچک اجتماعی، از ارکان عمده واز نهادهای اصلی هر جامعه به شمار می رود و در واقع هر خانواده را باید خشت بنای جامعه و کانون اصلی حفظ سنت و رسوم و ارزشهای والا و مورد احترام و شالوده مستحکم مناسبات پایدار اجتماعی و روابط خویشاوندی، مبدأ بروز و ظهورعواطف انسانی و کانون صمیمانه ترین روابط میان افراد، و مهد پرورش فکر و اندیشه و اخلاق و تعالی روح انسانی به حساب آورد.

ازدواج فرایندی است که از کنش متقابل بین زن و مرد که برخی شرایط قانونی را تحقق بخشیده اند و مراسمی برای برگزاری زناشویی خود بر پا داشته اند و به طور کلی عمل آنها مورد پذیرش قانون قرار گرفته است و این فرایند ازدواج نام دارد.همچنین ازدواج ارتباطی را میسازد که در مقایسه با دیگر ارتباطات انسانی دارای تمامیتی است بی نظیر به عبارت دیگر ارتباطات انسانی دیگر یک بعد ازابعاد حیات را می پوشانند در حالی که زوجیت دارای ابعاد زیستی،اقتصادی،عاطفی و نیز روانی است به عبارت دیگرهمزیستی زوجین در درون خانواده آنان را چنان در گردونه ارتباطات مختلف ازدواج قرار میدهدکه به هیچ وجه قابل مقایسه با هیچ یک از ارتباطات انسانی نیست.

مذهب و خانواده دو نهادی بوده که همواره در مرکز بحثهای جامعه شناسی قرار داشته است چرا که در گستره جغرافیا و هر کجا که انسانی زیست می کندو در عمق تاریخ تا آنجا که نشانی از انسان ملاحظه شده خانواده وجود داشته و نیز انسان به پرستش اشتغال داشته است.

ارزشهای اخلاقی منبعث از دیانت از جمله اصول ثابت طبیعت انسان است که ریشه در نهاد انسان دارد.اهمیت تربیت اخلاقی تا آنجاست که پیامبر اسلام هدف خود را تکمیل اخلاق انسان میداند.

ادیان الهی در زمینه های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی دستورات و فرامین مختلف دارند. مانند طریقه سخن گفتن، راه رفتن، روش برخورد با دوستان، پدر و مادر و دیگران و نحوه با دشمنان که از جمله ارزشهای اخلاقی می باشد در اسلام مورد اشاره قرار گرفته اند.به کار گرفتن رهنمودهای اخلاقی و تربیتی اسلام می تواند عامل مهمی در جلوگیری از بروز انحرافات،بزهکاریها،کاهش تنشهاو فشارهای روانی و ایجاد آرامش باشد.

بی گمان انسان حتی در سخت ترین شرایط الحادی و انکار وجود خدا در نخستین برهه رویارویی با بحران خطر و درماندگی تنها نامی که بر لب دارد نام خدا به هر واژه و هر زبانی است وتنها امیدی که در دل می پروراند یاری گرفتن از همین نیروست و همین نیروست که در وی آرامش نهاده و راه را برای کسب فضایل اخلاقی و انسانی و استقامت و سازگاری در برابر وقایع و ناملایمات زندگی اجتماعی گشوده است.

علی رغم همه تبلیغات مسموم علیه دینداری و تلاشهای دشمنان برای از بین بردن و گسترش جو بی اعتمادی در محافل و مجامع علمی روانشناسی روز به روز بر اهمیت ارتباط بین دین و سلامت روانی افزوده است و نشریات تخصصی متعددی چاپ شده است.

این پژوهش با توجه به نقش غیر قابل انکارنگرش مذهبی در زندگی انسان،به بررسی رابطه نگرش مذهبی و رضایتمندی زناشویی می پردازد.با امید این که بتواند زمینه ای بر تحقیقات گسترده و دقیق ایجاد کند. 

 

فهرست مطالب:

فصل اول

چکیده

مقدمه

بیان مساله

پیشینه تحقیق

اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق،روش تحقیق

روش تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعاریف عملیاتی و علمی متغیر های تحقیق

فصل دوم

تعریف دین

دیدگاه درونی وبیرونی دین

تعاریفی از دانشمندان غربی درباره دین

تعریف مذهب

مفهوم نگرش

نگرش مذهبی

جامعه شناسی و مذهب

نقش روانی مذهب

نقش اجتماعی مذهب

آثار مذهب در زندگی

اهداف و اهمیت ازدواج

اهداف و انگیزه ازدواج

تعریف رضایت

تعریف رضایتمندی زناشویی

عوامل موثر در رضایتمندی زناشویی

فصل سوم

طرح تحقیق

جامعه آماری

نمونه گیری

ابزار پژوهش

اعتبار و روایی ابزار

شیوه اجرای تحقیق

فهرست منابع

پرسشنامه

 

منابع ومأخذ:

1-مهدی،الهی قمشه ای "قران کریم " 2 جلد،چاپ اول 1379 (تهران،انتشارات جا ویدان )

2-ناهید، مهابادی  "روانشناسی ازدواج و تشکیل خانواده " ، چ  1372(تهران، انتشارات حافظ)

احمد، بخشی  " انسان و مذهب " ، 1350 ،( تهران ، انتشارات صدرا )

نصرت ا.. ،پور افکاری "فرهنگ جامع روانشناسی ، روانپزشکی " ، 1373 ( تهران، انتشارات فرهنگ معاصر)

علیرضا ، تختی " بررسی و مقایسه باورهای غیر منطقی و رضایتمندی زوجین شاغل با سطح تحصیلات دیپلم،زیر دیپلم ،و لیسانس و بالاتر" ، پایاننامه

غلامعباس، توسلی  " ده مقاله در جامعه شناسی دینی و فلسفه تاریخ " چ اول  1369 ( تهران،انتشارات نشر قلم )

باقر، ثنایی "مقایسه سنجش خانواده و ازدواج " ، 1379 ، ( انتشارات بعثت )

فریبا،جمالی " بررسی رابطه بین نگرش مذهبی،احساس معنا بخش بودن در زندگی و سلامت روان" ، پایاننامه

علی اصغر، حکمت " بی تاریخ ، تاریخ ادیان " چاپ دوم 1379، (تهران، انتشارات زریاب)

ریمون ،آرون، ترجمه باقر،پرهام، " مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی " جلد دوم 1366،( انتشارات آموزش انقلاب اسلامی )

باقر،ساروخانی "مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده " 1370،(انتشارات سروش )

12-سوسن،سیف " تئوری معاصر خانواده " 1377،( انتشارات انیشتین )

13-سوسن،سیف " تئوری رشد خانواده " 1368 ،( تهران، انتشارات دانشگاه الزهرا )

احمد، صافی " اهداف و انگیزه های تشکیل خانواده " 1379 ( تهران، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان )

"مجله پیوند "، شماره 37، آبان 1361

17-" مجله دانشجو " ، شماره 6،شهریور 1381

18- مرتضی مطهری "مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی " 1361، ( تهران، انتشارات صدرا )

19- احمد، نراقی ، ابراهیم، سلطانی " عقل و اعتقادات دینی "( درآمدی بر فلسفه دین )

20- رابرت،هیوم ،ترجمه عبدالرحیم،گواهی " ادیان زنده جهان " 1369، ( انتشارات فرهنگ اسلامی )

21- کارل، یونگ ،ترجمه فرامرزی، " روانشناسی و کیمیا گری " 1377، ( مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی )

22-اینترنت، " چکیده پایاننامه ها " ، سایت گوگل

23- اینترنت، " سایت مقاله دات نت "،(  مقاله نت بزرگترین بانک مقالات دانشجویی )



خرید و دانلود پروژه بررسی ارتباط بین نگرش مذهبی و رضایت از زندگی زناشویی


دانلودپاورپوینت درموردمدیریت دانش کارکنان

دانلودپاورپوینت درموردمدیریت دانش کارکنان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

نوع فایل :  .pptx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید :14

قسمتی از متن:

 منطق انتخاب رویکرد

فرایند پیاده سازی:

 

برنامه های بهبود این سازمان در حوزه مدیریت دانش نیز توسط متولیان دانش در راستای توسعه مدیریت دانش

 

اقدام شده است و با هماهنگی کمیته اجرایی جهت اصلاح مدل قبلی نسبت به ارزیابی بر اساس مدلAPO

 

اقدام گردیده است. جهت اصلاح مدل قبلی خود ارزیابی بر اساس مدل APO در معاونت سواری سازی

 

 اجرا و پس از تعیین سطح بلوغ سازمان پروژه های بهبود مربوطه به قرار ذیل  استخراج و برنامه ریزی

 

 و اجرایی گردیده است.

 

تعیین سطح بلوغ سازمان

 

* تشکیل کمیته اجرایی و عالی توسعه دانش در سطح معاونت تولید خودرو سواری

 

** تدوین شناسنامه کمیته اجرایی و کمیته عالی و متولی دانش در سطح معاونت تولید خودرو سواری

 

*** تعیین شرح وظایف متولی دانش یکپارچه سازی فعالیتهای حوزه دانش ضمنی وآشکار

 

     ((نمایندگان آموزش-  کنترل مدارکپیشنهادات و ....))

 

**** تعیین مدل مدیریت دانش و نقشه راه استقرار مدل

 

1- مورد توافق خبرگان بوده.

2- نسبت به سایر مدلها کاملتر وکاربردی تر می باشد.

3- شامل دو بخش درون سازمانی وبرون سازمانی می باشد و تطابق بیشتری با جایگاه معاونت

 تولید خودرو سواری دارد که از یکسو وابسته به استراتژی و اهداف  کلان شرکت و از سوی دیگر

 دارای ابلاغیه استرالتژی و مأموریت و  اهداف مستقل می باشد.

4- علاوه بر بهبود مستمر از درون این مدل نشان دهنده ارزیابی از بیرون نیز می باشد.

 که ساختار فعلی معاونت سواری در جوایز تعالی است.

5- مفهوم چرخه رادار در مفهوم مدل قابل رؤ یت و مشخص و قابل درک  و در نتیجه

 دارای قابلیت اجرایی بیشتری می باشد.

 منطق انتخاب رویکرد

6- نسبت به سایر مدلها جدید تر و روزآمد می باشد در عین اینکه همه آنها را پوشش می دهد.

7- مسیر تعالی و تکامل مدیریت دانش قدم به قدم و بصورت راهنما در مدل تعیین گردیده.

8- با عنایت به نتیجه ارزیابی APO و اخذ نمره 108 از 220 و قرار گرفتن در رده آغاز و در ک نیاز

این مدل  به دلیل جامعیت مناسب می باشد.

9- همچنین در منابع علمی، جهت استفاده در واحدهای تولیدی و صنعتی سفارش شده.

 



خرید و دانلود دانلودپاورپوینت درموردمدیریت دانش کارکنان


دانلود پارپوینت دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه - 51 اسلاید

دانلود پارپوینت دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه - 51 اسلاید

 

 

 

 

 

žبا توجه به توسعه روزافزون صنایع هسته ای استفاده از آشکارسازهای پرتو از جمله اندازه گیریها،کنترل واکنشهای هسته ای، پژوهش و... نقش اساسی را دارا بوده و میباشد.žپرتو ها در محیطهای مناسب ، آثار الکتریکی، شیمیایی ، نورانی ، گرمایی و...ایجاد مینمایندžتقسم بندی آشکارسازها بر اساس ساز وکار تولید پاسخ:        • گازی،•سوسوزن، •نیمه هادی و• رد پای هسته ای

متن فوق تنها یک اسلاید از پاورپوینت مورد نظر است؛

برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



خرید و دانلود دانلود پارپوینت دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه - 51 اسلاید


پروژه تأثیر محرومیت های عاطفی محیط پرورشگاه ها خود پنداره برخودپنداره کودکان پرورشگاهی

پروژه تأثیر محرومیت های عاطفی محیط پرورشگاه ها خود پنداره برخودپنداره کودکان پرورشگاهی

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 129 صفحه

 

مقدمه:

« خداوند شما را از شکم مادرانتان بیرون آورد در حالیکه چیزی نمی دانستید و به شما قوای شنوایی و بینایی و اندیشه داد . باشد که سپاس این نعمتها را بدارید و از اینها به خوبیبهره مند گردید . »

این آیه عدم شناخت انسان را در بدو تولی بیان می کند و اینکه باید از طریق حواسی که خداوند به او عنایت کرده جهان را مطالعه و بررسی کند .

کودکی که به دنیا می آید عالیترین و کاملترین امکانات رشد را دارا است او در بهترین حالت خود آفریده می شود . اگر این کودک عادی به دنیا بیاید و خانواده و محیط مناسبی در اختیارش باشد جای خویش را در این جهان می یابد . اما زندگی خانوادگی و محیط اجتماعی _ آموزشی _ بهداشتی و فرهنگی بسیاری از کودکان دستیابی به چنین مقصودی را دشوار و گاه غیر ممکن می سازد .

رفتار آدمی اساسا جلوه ای از شخصیت و سازمان روانی _ شناختی _ اجتماعی اوست . هر چه شخصیت و ادراک از خویشتن انسان سالمتر , واقعی تر و رشد یافته تر باشد از رضایت درونی و تعامل رفتاری بیشتری برخوردار خواهد بود . آشکار است که شخصیت و خودپنداری سالم و رشد یافته , فقط در جریان تربیت صحیح و پرورش عواطف و رفتار سالم بوجود  می آید .

در این پژوهش نیز پیرامون شناخت چگونگی ادراک و پنداشت کودکان از خود در محیط و شرایط خاص پرورشگاه تلاش می شود , باشد که گامی کوچک در مسیر روانشناسی کودکان پرورشگاهی برداشته باشیم .

 

فهرست مطالب:

فصل اول : مقدمه

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت موضوع

هدف از تحقیق

میدان و قلمرو تحقیق

فرضیات تحقیق

تعریف عملیات اصطلاحات

فصل دوم : پیشینه تحقیق

خود ( خویش )

خودپنداره

پیدایش و رشد

اجزا خودپنداره

انواع خودپنداره

سلسه مراتب خودپنداره

ثبات خودپنداره

عزت نفس

عزت نفس و منبع کنترل

دیدگاه اسلام

نفس ( روح )

ضرورت شناخت نفس

پرورشگاه

ریشه ها

فقدان

دلبستگی وجدایی

مروری بر ویژگی های اخیر

فصل سوم : روش تحقیق

ماهیت طرحهای علی مقایسه ای

دشواریهای موجود

روش جمع آوری داده ها

جامعه , نمونه و روش نمونه گیری

روش تحلیل داده ها

ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات

رشد مقیاس

توصیف کلی

توصیف خوشه ها

اعتبار و پایایی مقیاس

اجرا , نمره گذاری و تفسیر

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

توصیف نمونه ها

داده های جمع آوری شده

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فرضیه پنجم

فرضیه ششم

فرضیه هفتم

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

مقدمه

فرضیه های تحقیق

یافته های اضافی

نتیجه گیری کلی

محدودیتها

پیشنهاداتی برای پژوهش آینده

منابع

فارسی

انگلیسی

ضمیمه

 

منابع ومأخذ:

منابع فارسی

1-  قرآن کریم

2- اتکینسون و هیل گارد , فرضیه روانشناسی , جلد 1 و 2 , ترجمه دکتر براهنی , انتشارات رشد 1368

3- ادوارد . ج . موری ، انگیزش و هیجان ، ترجمه دکتر براهنی ، 1363

4- استونسن سلی ، هفت نظریه درباره طبیعت انسانی . ترجمه دکتر محسن پور ، انتشارات رشد 1368

5- پیرز – هاریس ، مترجم غلامعلی افروز ، هنجاریابی آزمون خود پنداره ، انتشارات دانشگاه تهران

6- ایزرائیل و نلسن ، اختلالات رفتاری کودکان ، ترجمه منشی طوسی ، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی ، 1367

7- برونز دیوید ، روان شناسی افسردگی ، ترجمه مهدی قراچه داغی ، روشنگران ، 1370

8- بیانگرد ، اسماعیل ، روشهای افزایش غزت نفس در کودکان و نوجوانان ، انجمن اولیاء و مربیان  1373

9- پوپ ، مکهال ، کرای هد ، افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان ، ترجمه پریسا تجلی ، رشد 1373

10- راس ، آلن ، روان شناسی شخصیت ، ترجمه سیاوش مجالفر ، بعثت  1373

11- شاملو ، سعید ، آسیب شناسی روانی ، رشد  1370

12- دلاور ، علی ، روشهای آماری در روان شناسی و علوم تربیتی ، پیام نور ، 1376

13- سیترویرجینا ، آدم یازی و روانشناسی خانواده ، ترجمه دکتر بیرستک ، رشد 1373

14- مایلی . ساخت و پدید آیی و تحول شخصیت ، ترجمه دکتر منصور ، دانشگاه تهران 1369

15- مجله روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ، شماره ده 1373 

16- مینوچن ، سالوادو ، خانواده و خانواده درمانی ، ترجمه دکتر شنایی ، امیر کبیر 1373

17- ناتانیل براندل ، روانشناسی حرمت نفس ، ترجمه جمال هاشمی ، شرکت انتشار ،1371

18- هنری ماسن و همکاران ، رشد شخصیت کودک ، ترجمه مهشید یاسائی ، نشر مرکز ، 1368

19- سولتس ، دوان ، 1977 ، روانشناسی کمال الگوهای شخصیت سالم ، ترجمه گیتی خوشدل 1362 

20- جی . هی لی ، روان درمانی خانواده . ترجمه دکتر ثنایی ، انتشارات امیر کبیر 1370

 

منابع انگلیسی :

1- Ween olcon (1980) Transcedence oflossover the life spangyhpc.

2- Stephan Isaac (1990) Handbook in Resaech and Evaluation by michel.

3- Mccleuand, D.jemmoty, (1980) power motivation, stress and physical.

4- Illness journal of human stress 6, 6-15.

5- Psychological Abstracts (1995) Vo182.No10.

6- Psychological Abstracts (1995) Vo124.No10.

7- Psychological Abstracts (1994) Vo181.No5.

8- Hurlock E, B (1974). Personality Development me Graw. Miubool Company.



خرید و دانلود پروژه تأثیر محرومیت های عاطفی محیط پرورشگاه ها خود پنداره برخودپنداره کودکان پرورشگاهی


طرح درس فارسی خوانداری پنجم - سرود ملی

طرح درس فارسی خوانداری پنجم - سرود ملی

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحات :4

قسمتی از متن :

مشخصات : بهمن خانی                           نام مدرسه : شهید چمران                             پایه :  پنجم ابتدایی           

ناحیه : 2 شهر ری                                    عنوان درس : فارسی خوانداری ( سرود ملی )                    

  معلم راهنما :  استاد راهنما :  زمان :  45 دقیقه     تاریخ : 30/10/95  

محتوا (مفاهیم /مهارتها به تفکیک) : احساس تعلق ملی و میهنی

مهارت :  احترام به  سرود ملی ایران و آشنایی با اهمیت و کاربرد سرود ملی  ،  تلاش جهت  حفظ ارزشهای اسلامی / ایرانی  ، حفظ شدن سرود ملی  ،  آشنایی با نشانه های پرچم و معنای هر کدام از آنها .



خرید و دانلود طرح درس فارسی خوانداری پنجم - سرود ملی