پاورپوینت پیدایش و تحول سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS

پاورپوینت پیدایش و تحول سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS

مشخصات فایل

عنوان: پاورپوینت پیدایش و تحول سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS

قالب بندی : پاورپونت

تعداد اسلاید:10

 

محتویات

‌چکیده محتوای فایلسامانه اطلاعات جغرافیایی یک فن یا ماشین ابزاری است که می تواند از آن در شناسایی داده ها،تجزیه و تحلیل وتفسیر و جمع بندی داده ها ،ارزیابی توان اکولوژیکی ونیاز اقصادی اجتماعی انسان از سرزمین،تغییرات محیط زیست،شناخت تخریب ها،ضایعات و آلودگی واز همه مهمتر برنامه ریزی منطقه یا به اصطلاح امروزی آن در برنامه ریزی محیط زیست،که ... فهرستبرنامه ریزینقشه سازیGISشکلگیری این دانش

خرید و دانلود پاورپوینت پیدایش و تحول سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS


دانلود مقاله مدیریت کیفیت

دانلود مقاله مدیریت کیفیت

مشخصات فایل
عنوان: مدیریت کیفیت
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 88

شما در این مقاله با مطالب مفید و ارزشمندی در مورد مدیریت کیفیت آشنا خواهید شد.

 

بخشی از مقاله مدیریت کیفیت را در ادامه مشاهده خواهید نمود:

مقدمه

در شرایط کنونی ایران اگرچه هنوز به دلیل فزونی تقاضا بر عرضه و ضعف سیستم تولید، شرایط رقابتی سازنده ای بر بازار داخلی حاکم نشده و مشتری هنوز قادر به ایفا نقش تعیین کننده خود در بازار رقابت نمی باشد لیکن صنایع جوان و روبه رشد ما با نگرانی آمیخته به هوشیاری قابل ملاحظه ای به آینده خود می نگرد...

ابعاد کیفیت در بخش دولتی

سرعت: کندی ناشی از فعالیت های دولتی بخاطر اصلاح نشدن فرایندهایی است که روزگاری تدوین شده است و اکنون بدون تغییرات اصلاحی همچنان اجرا می شود...

مدیریت کیفیت فراگیر

فلسفه های جدید درباره کیفیت، زیربنای مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر را تشکیل می دهند. برای دسترسی به اهداف این فلسفه ها، درک مفاهیم، زمان حضور و ارائه خدمات و کالا، کیفیت خدمات و کالا و قیمت تمام شده آن ضروری می باشد و توجه به ابعاد مختلف آن مستلزم فهم و اجرا دقیق مدیریت کیفیت فراگیر می باشد...

تعهد

اجرای یک برنامه و از جمله برنامه TQM مستلزم ایجاد باور در بدنه سازمان یعنی کارکنان آن می باشد و این مقبولیت عمدتاً از طریق گفتار یا کردار مدیران حاصل می شود. لذا در چنین فضایی وجود تعهد مدیران در اجرای موفقیت آمیز TQM را دو چندان می کند...

فن گروه اسمی

ابزار فن گروهی با استفاده از سیستم امتیازدهی، مشکلات موجود را طبقه بندی می نماید لذا حادترین معضل دارای بالاترین امتیاز می باشد. در نهایت برخی از نویسندگان معتقدند که TQM بینشی منحصر بفرد برای افزایش میزان اثربخشی سازمان است. بینشی که پایگاه نظری محکمی دارد و در عین حال راهبردی برای بهبود عملکرد سازمانی است که افراد و سازمانها را در کارها هدایت می کند...

طوفان مغزی

 فعالیت گروهی است که هدف آن ایجاد فهرستی از نظریات موضوع مورد بررسی است. هدف استفاده از قدرت خلاقیت افراد گروه برای حل مشکلات می باشد. از ارزیابی نظریات اعضا پرهیز می شود و اغلب با اصلاح، تعدیل و کاهش نظریات در جلسه دنبال می شود...

فرهنگ قوی

فرهنگ قوی مشخص کننده توافق در میان اعضای یک سازمان در اهمیت باورها و ارزشهای فرهنگ است. اگر رضایت و اجماع گسترده در مورد اهمیت آنها وجود داشته باشد آن فرهنگ چسباننده و قوی و اگر توافق، اندک باشد فرهنگ ضعیف است اما فرهنگ های قوی همیشه نقش مثبت ایفا می کنند و گاهی به عنوان عامل بازدارنده مانع ایجاد تغییرات بنیادی و در عین حال ضروری در شرکت می شوند...

فرضیات اساسی

فرضیات اساسی جوهره فرهنگ را تشکیل می دهند، در عمیق ترین سطح فرهنگ و ناخودآگاه کارکنان سازمان قرار دارند و رفتار و واکنشهای آن را به تناسب موقعیتها و شرایط متفاوت سازمانی تعیین می کنند. درست به همان دلیل که از ناخودآگاه افراد سرچشمه می گیرند، به سختی می توان به تبیین آنها پرداخت دشواری بررسی و تشریح فرهنگ سازمانی از همین جا ناشی می شود...

مدیریت فرهنگ سازمانی

مدیریت فرهنگ بطور خلاصه بدان معنی است که آگاهانه کاری را با آن( فرهنگ) انجام دهیم. این موضوع ممکن است شامل تقویت یا تضعیف آن فرهنگ، جامع پذیر نمودن افراد داخل آن، توسعه، محافظت یا تغییر آن شود. به بیان دیگر، مدیریت فرهنگ سازمان را میتوان به مفهوم همسو کردن باورهای مدیریت عالی سازمان( باورهای راهنما) و باورهای مشترک کارکنان سازمان( باورهای روزمره) از طریق اعمال تدابیر ویژه دانست...

ابعاد TQM

نویسندگان و صاحبنظران مختلف، بر مبنای باورها و پیش فرضها و تجربیات شخصی تعاریف متعددی از مفهومTQM ارائه داده اند. این امر کم و بیش در مورد سازمانها و شرکتهایی که TQM را به اجرا درآورده اند مصادق دارد. گوناگونی و کثرت این تعاریف منفرد، بر مشکلات درک و فهم و تجزیه و تحلیل مفهوم TQM و اجرای آن توسط سازمانها و شرکتها می افزاید...

فرهنگ کیفیت

فرهنگ کیفیت بعنوان یک  فرهنگ سازمانی پویا و نگرشی نو به عامل انسانی داشته و بهبود کیفیت را از طریق مشارکت همه جانبه افراد سازمان و توانمندکردن آنان در این راستا جستجو می کند. این فرهنگ با هدف تأمین خشنودی مشتریان بعنوان یک چارچوب نظری چدید که تمامی ابعاد سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد شکل گرفته و تأثیر قابل توجهی در بالندگی سازمانها و ایجاد یک اهرم رقابتی توانمند برای آنان دانسته است...

جمع بندی بحث نظری

گفتیم که عامل تعیین کننده در شکل گیری و تنظیم و تحکیم فرهنگ سازمانی اعتقادات، باورها و الگوهای رفتاری مدیران عالی سازمانها بالاخص موسسان آنها می باشد بطوریکه به قول جوران هیچ فعالیت بهبود کیفیت به ثمر نرسیده است مگر آنکه مدیران عالی سازمانها در شکل گیری و هدایت این فعالیتها بطور متعصبانه و مشارکت جویانه حضور فعال داشته اند...

 

 فهرست مطالب مقاله مدیریت کیفیت

کلیات و طرح تحقیقمقدمهبیان موضوع و اهمیت آنمقدمهمدیریت کیفیت فراگیرمفهوم کیفیتابعاد  کیفیت در بخش خصوصیابعاد کیفیت در بخش دولتیهماهنگی ساختاریمفهوم فراگیرمدیریت کیفیت فراگیرویژگی های مدیریت کیفیت فراگیرپیشینه TQM تعاریف TQM اصول اساسی درمدیریت  TQM ابزارهای مدیریت کیفیت فراگیرمفروضات TQM اصول تغییر سازمانی در TQM انواع مداخلات سازمانی موردنظر در TQM فرآیند های رفتاری در TQM فرهنگ سازمانیفرهنگویژگی ها و کارکرد های اصلی فرهنگفرهنگ سازمانیتعریف فرهنگاهمیت تأثیر فرهنگ سازمانی در عملکرد سازمانهافرهنگ قوینقش مدیران درایجاد تغییر و تحکیم فرهنگ سازمانیلایه ها و سطوح فرهنگ سازمانینظریه دوبعدی فرهنگ سازمانی( استانلی دیویس)انواع فرهنگ سازمانیمدیریت فرهنگ سازمانیتغییر فرهنگ سازمانیفرآیند تغییرشرایط مساعد برای تغییر فرهنگنظریه پردازان مدیریت کیفیت فراگیرفرهنگ سازمانی و TQM ابعاد TQM ابعاد فرهنگفرهنگ کیفیتجمع بندی بحث نظری منابع

خرید و دانلود دانلود مقاله مدیریت کیفیت


خلاصه درس مدارهای منطقی به همراه تست و پاسخ تشریحی

خلاصه درس مدارهای منطقی به همراه تست و پاسخ تشریحی

خلاصه درس
 مدارهای منطقی به همراه تست و پاسخ تشریحی آن در انتهای هر فصل
با فرمت پی دی اف

45 صفحه



خرید و دانلود خلاصه درس مدارهای منطقی به همراه تست و پاسخ تشریحی


دانلود تحقیق هوش بازاریابی و عوامل سازمانی

دانلود تحقیق هوش بازاریابی و عوامل سازمانی

فرمت ورد قابل ویرایش

شامل: 95 صفحه

منابع کامل

 

هوش بازاریابی و عوامل سازمانی

مقدمه

از آغاز دهه 1990 این اتفاق نظر بین صاحبنظران جهان بوجود آمده که سازمانهای مشتری گرا و بازارگرا در بازارهای جهانی موفق ترند.  پورتر[1] در کتاب مزیت رقابتی، بر این نکته تاکید دارد که مزیت رقابتی در زمینه بازاریابی به شناخت درست بازارها ، مشتریان و رقبا بستگی دارد . از طرف دیگر رابرت اف هارتلی [2]در کتاب اشتباهات بازاریابی ، در سال 1992 علت اصلی شکست سازمانها را نداشتن شناخت کافی از مصرف کنندگان و بازارها بیان کرده است. لذا بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی در باره بازار ، تصمیم های بازاریابی اتخاذ شده به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید . ممکن است محصولات جدیدی به بازار عرضه شوند در حالیکه تقاضای آنها ناچیز و اندک باشد ویا ممکن است محصولات به اشتباه به بازارهای به ظاهر جذاب عرضه گردند، در حالیکه مصرف کنندگان بازار دیگر آن محصولات را بیشتر بپسندند، در نتیجه با شکست مواجه شوند . اغلب این موارد نتیجه تصمیم های بازاریابی انخاذ شده بر اساس اطلاعات نادرست یا ناقص است . از طرف دیگر اطلاعات بیش از حد نیز درست به اندازه اطلاعات ناقص و نادرست دردسر ساز خواهد بود ، لذا در این زمینه باید از سیستمی استفاده نمود که اطلاعات لازم را در زمان مناسب به کاربران مربوطه گزارش نماید .امروزه بازاریابان از کمبود اطلاعات صحیح یا زیادی اطلاعات غلط شکایت دارند . مشکل مدیران امروز کمبود اطلاعات نیست، بلکه آنها غرق در اطلاعات هستند، برای رفع این مشکل یک سیستم هوشمند بازاریابی خوب باید از یک سو بین اطلاعات مورد نیاز مدیران و از سوی دیگر، اطلاعاتی که فراهم کردن آن عملا ممکن است تعادل برقرار سازد . اطلاعات بازاریابی شریان حیاتی فرآیندهای بازاریابی است . تصمیمات بازاریابی در نبود اطلاعات بازاریابی گرفته نخواهد شد . تصمیمات بازاریابی توسط خیلی از متغیرهای داخلی و خارجی محیطی تحت تاثیر قرار می گیرند، بنا براین تصمیم گیرنده بازاریابی به حجم وسیعی از اطلاعات مرتبط به این متغیرها نیازمند است، تا مسیر آنها و تاثیرات مورد انتظار آنها را بر روی فعالیت های داخلی سازمان و بازار پیش بینی کند و بتواند اقدام به اتخاذ تصمیمات عقلانی (منطقی) بازاریابی در یک محیط بی ثبات که مدیر بازاریابی با آن مواجه است بنماید. (تارخ ،1390 : 4)

موقعیت بازاریابی اساسا به موجودیت و صحت اطلاعات بازاریابی که از منابع متعدد بدست آمده است بستگی دارد . بیش از هشتاد درصد کار روزانه مدیران صرف اطلاعات می شود، از جمله دریافت اطلاعات ، برقراری ارتباط و استفاده از اطلاعات در طیف وسیعی از امور مختلف ، از آنجایی که اطلاعات مبنای تمام فعالیتهای یک سازمان است ، سیستم های باید وجود داشته باشند که اطلاعات را تولید و مدیریت کنند . هدف چنین سیستم هایی ایجاد تضمین در ارائه اطلاعات صحیح و قابل اطمینان در مواقع مورد نیاز و در شکل قابل استفاده است . همه سازمان های بازاریابی مترصد یافتن و تشخیص ماهیت بازارها و روندهای آن بازارها ، نیازها و تغییراتی که در این بازارها رخ میدهد ، به اضافه رقبا ، قیمت ها و سایر اطلاعات بازاریابی که برای موفقیت هر تصمیم بازاریابی ضروری است ، هستند . اجزای سیستم های اطلاعات بازاریابی که منابع بسیار مهمی در کسب اطلاعات بازاریابی هستند عبارتند از:

 

منابع داده داخلی سازمان تحقیقات بازاریابی [3]بازاریابی هوشمند [4]سیستمهای پشتیبانی تصمیم گیری.[5]

سازمان

سازمان[6] پدیده ای اجتماعی است که به طور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی ، بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند

سازمان ها ، شکل های مهم موسساتی هستند که در جامعه ما وجود دارند مدارسی که در آن تحصیل کرده اید ، فروشگاهی که از آن خرید می کنید ، شرکتی که اتومبیل می سازد همگی نوعی سازمان هستند . همچنین افرادی که مالیات بر درآمد را از ما اخذ می کنند ، افرادی که زباله ها را جمع آوری کرده ، یا امنیت دفاعی را برایمان فراهم می سازند ، یا کسانی که روزنامه های روزانه ما را چاپ  می کنند ، نوعی سازمان را در ذهن آدمی به تصویرمی کشند. در دنیای امروزی ، سازمان ها همه جوانب زندگی  ما را فرا گرفته اند. ( رابینز[7] ، 1943 : 21)

 

سازمان ها انواع مختلفی دارند : سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی، تولیدی یا خدماتی و خصوصی یا دولتی .

در درون سازمان فعالیت های دائمی و پویا در جریان است، برای درک سازمان باید به ابعادی از سازمان توجه شود که بیان کنندۀ ویژگی های خاص سازمان هستند، این ابعاد به همان صورت سازمان را تشریح  می کنند که شخصیت و ویژگی های فیزیکی معرف افراد هستند .


[1] porter

[2] Robert F. Hartley

[3] Marketing Research

[4] Intelligent Marketing

[5] Marketing Decision Support System

[6] organization

[7] Estiphen rabinz



خرید و دانلود دانلود تحقیق هوش بازاریابی و عوامل سازمانی