دانلود تحقیق مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی

دانلود تحقیق مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی

فرمت ورد قابل ویرایش

شامل: 77 صفحه

 

مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی

مقدمه

دانش امروزه در قلب اقتصاد جهان قرار دارد و مدیریت دانش در موفقیت نهاد‌ها، یک امر حیاتی تلقی می‌شود. (کلاگ و همکارانش[1] 2001، 4). با اینکه دانش همه جانبه نبوده ولی سعی دارد که این چنین باشد و توانسته است که تحولی در ماهیت فعالیت‌های اقتصادی ایجاد نماید. دانش برخلاف داده‌ها و اطلاعات، دربردارنده‌ی آگاهی نیز هست که یک ویژگی انسانی به حساب می‌آید و در محیط ماشینی و کامپیوتری چندان معنا ندارد (زارعی هنزکی ، 1389). در حالی که نمایندگان آن کارکنان (کارگران) دانش هستند. مهارت این کارکنان، دارایی ارزشمندی است که نهاد‌ها دارند (گیدنز[2] 2006، 69). تغییر و تحول از دنیائی که به منابع فیزیکی وابسته است به دنیائی که به دانش مسلط است، چنان تغییر چشمگیری در قدرت اقتصادی به وجود آورده که تنها در زمان پیدایش انقلاب صنعتی اتفاق افتاد (برتون- جونز[3] 1999، 3). منابع اصلی اقتصادی، منابع طبیعی، نیروی کار و سرمایه به حساب نمی‌آیند. منابع اقتصادی دانش بوده و خواهد بود (دراکر[4] 1993، 7).

دانش با اهمیت‌ترین دارایی اقتصادی است که سازمان‌های کسب و کار آن را در اختیار دارند و نیز عامل تعیین کننده نوآوری، سودآوری و مزیت رقابتی پایدار آنها محسوب می‌شود (سیف اللهی، داوری، 1388). پیتر دراکر اندیشمند مدیریت معتقد است که ارزش از طریق نوآوری و تولید ایجاد می‌شود که هر دو در گرو به کارگیری دانش است (عالم تبریز، محمد رحیمی، 1387).

برای درک بهتر مدیریت دانش به عنوان یک راهکار عملی، و سپس تشخیص آن در چارچوب سازمان خود، بایستی ابتدا به مفهوم برخی کلمات اساسی توجه کرد: داده[5]، اطلاعات[6]، دانش[7] و خرد[8]. این چهار عنصر در سازمان‌ها وجود دارند و به شکلی پویا در حال تبدیل به یکدیگر هستند.

Ÿ داده: مجموعه‌ای از واقعیت‌ها و مشاهدات که به تنهایی دارای مفهوم خاصی نیستند و می‌توانند به صورت کامپیوتری مورد پردازش واقع شوند (اخگر، جهانیان، 1389). همچنین می‌توان گفت داده‌ها کمیتهای عددی یا خصیصه‌هایی هستند که در نتیجه‌ی مشاهده، آزمایش یا محاسبه حاصل شده اند (برگرون، برایان[9]؛ 2003).

Ÿ اطلاعات: تفسیر انسان از داده‌ها را اطلاعات می‌گویند (اخگر، جهانیان، 1389).

Ÿ دانش: چکیده‌ای از یک فرآیند یادگیری یا به عبارتی اطلاعاتی که در عمل به کار گرفته شده است. دانش قابلیتی دارد که داده و اطلاعات به نوعی فاقد آن هستند، و آن، قابلیت حل مساله است. با این تعریف، هر جا یادگیری رخ دهد می‌توان انتظار داشت دانش به شکلی حضور داشته باشد (اخگر، جهانیان، 1389).

Ÿ خرد: عبارت است از درک ماهیت اصول حاکم بر الگوهای دانش. افرادی که دارای حکمت باشند با ایجاد تغییر در ساختار موجود می‌توانند تجربه، زمینه و دانش جدیدی را ایجاد کنند. این افراد تفکر انتقادی دارند و خلاقیت و نبوغ در این قشر در سطح بسیار بالایی قرار دارد. فرد در صورتی که به خرد دست یافته باشد می‌تواند با ایجاد رابطه بین تجربیات مختلف، چشم انداز جامع تری پیدا کند و علاوه بر اقدامات عملی که در راستای دانش خود انجام می‌دهد، در سایه تفکر خلاقانه راه‌های مختلفی را به همراه مزایا و معایب آنها برای خود ترسیم می‌کند. تفاوت بین قضاوت شخص دانشمند و خردمند در این است که شخص دانشمند ممکن است بر اساس تجربیات محدودتری قضاوت کند ولی خردمند با ایجاد رابطه بین تجربیات مختلف و استفاده از چاشنی خلاقیت در مورد پدیده‌ها قضاوت می‌کند (حسن زاده، 1388).

مدیریت دانش

چرخه‌ی دانش

دانش، دانش می‌آفریند. همان فرآیندهایی که به کار گرفته می‌شود تا دانش ایجاد، منتقل و به کار گرفته شود خود منتج به دانش جدید می‌شود. کارمند دانش را از پایگاه‌های اطلاعاتی مشکل/راه حل به کار می‌گیرد تا مشکل مشابهی را که کمی با آن تفاوت دارد حل کند. این راه حل موفق (که البته مستندسازی و ذخیره شده است) اکنون پایه دانش سازمانی را گسترش می‌دهد. به همین ترتیب، ایده‌هایی را می‌توان در جلسات بحث و تبادل نظر مطرح کرد تا ایده‌های جدید منتشر شود، ایده‌هایی که برخی از آنها بینش‌های جدید با ارزشی ارائه می‌دهد که به دانش سازمان می‌افزاید. نتیجه، چرخه دانشی است که در آن داده‌ها به اطلاعات تبدیل می‌شوند. اطلاعات، دستچین و تقویت گردیده و تبدیل به دانش می‌شود. این دانش سپس به کار گرفته می‌شود و نتایج آن مستند می‌گردد و داده‌ها و اطلاعات جدید و توسعه فرآیندهایی را در پی دارد. شکل زیر عناصر تشکیل دهنده این چرخه را نشان می‌دهد (رادینگ، آلن؛ 1998، به نقل از لطیفی؛ 1383).


[1] Kluge.et.al

[2] Giddens

[3] Burton - Jones

[4] Druker

[5] Data

[6] Information

[7] Knowledge

[8] wisdom

[9] Bergeron, Bryan



خرید و دانلود دانلود تحقیق مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی


آموزش ریستور کردن آیفون بدون یاک شدن اطلاعات

آموزش ریستور کردن آیفون بدون یاک شدن اطلاعات

موضوع :

آموزش ریستور کردن آیفون بدون یاک شدن اطلاعات

هر دیوایس اپلی که همچنان ipsw های اپل بهش تعلق میگیره میتونه براحتی ریستورشه (بدون بکاپ گرفتن) بدون اینکه اطلاعاتش پاک بشه.
آموزش:
برای اینکار باید از ویندوز استفاده بشه.
فریمور هماهنگ با دستگاهتون رو دانلود کنید.
از لینک زیر برنامه لازم را دانلود کنید.

برنامه رو از زیپ خارج کنید فریموری که دانلود کردید را بگیرید بکشید و روی برنامه رها کنید.
بعد از اینکار برنامه شروع به عملیات میکنه و تا اتمام کار صبر کنید.
این کار هم مثل ریستور کردن همیشگی ایفون باید صورت بگیره.
یعنی شما این بار بجای فایل دانلود شده باید اونی که با برنامه ساخته شده را انتخاب کنید. 
با این کار برنامه هیچ تغییری روی فایل اصلی نمی دهد. 

شما میتوانید فایل مورد نظر این مدل آموزش را  از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

تست شده و کاملا سالم



خرید و دانلود آموزش ریستور کردن آیفون بدون یاک شدن اطلاعات


پاورپوینت تهیه دارو با استفاده از زهر مار 13 اسلاید

پاورپوینت تهیه دارو با استفاده از زهر مار 13 اسلاید

فرمت فایل: پاورپوینت ( قابلیت ویرایش )

 


تعداد اسلاید : 13 اسلاید

دانشجو:
فاطمه مقدم

استاد مربوطه:
جناب دکتر ایمانی موضوع پروژه:

تهیه دارو با استفاده از زهر مار مارها انواع گوناگونی دارند که از این بین تنها تعداد معدودی سمی و خطرناک هستند . به یاد داشته باشید که حتی مارهای سمی نیز تنها برای دفاع از خود یا به قصد شکار از نیش و سم خود استفاده می کنند .* مارهای سمی به گروه بزرگ تقسیم می شوند :۱- خانواده ی مارهای مرجانی شامل مار مرجانی , کبری , ماهبا و غیره۲- خانواده ی افعی ها از جمله افعی , مارزنگی و غیره * نکته :
استفاده از کمپرس سرد در مار گزیدگی ممنوع است .
* نکات کلی و مشخصه های بارز برای شناخت و تشخیص دادن مارهای سمی و مارهای غیر سمیمارهای سمی حفره بین چشم و بینی دارند (حفره حسگر گرما) اما مارهای غیر سمی حفره بین چشم و بینی ندارند. فواید زهر مار چگونگی کنترلMSو سرطان با استفاده از سم مار
هر گرم زهر خشک مار معادل 680 بشکه نفت ارزآوری دارد
محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی موفق به استخراج ترکیبی از زهر مار و عقرب با نام «ICD» شده اند که رشد سلول های سرطانی را به میزان 20 درصد متوقف کرده و موجب مرگ طبیعی این سلول ها شده است.
این ماده در واقع توده سرطانی بدخیم را به خوش خیم تبدیل کرده است. دکتر عباس زارع میرک آبادی رئیس بخش جانوران سمی و تهیه پادزهر موسسه رازی، با اعلام این خبر به خراسان می گوید: در حال حاضر این آزمایش ها روی موش های مبتلا به سرطان ادامه دارد و تبدیل این دارو به میکروکپسول نیز به زودی انجام خواهد شد.
وی می افزاید: پادزهرهای تولید شده توسط محققان ایرانی از نظر کیفیت، کمیت و تنوع حرف اول را در منطقه خاورمیانه می زند و قادر به رقابت با کشورهای صاحب نام غربی در این زمینه است. دکتر زارع می گوید: سالانه 85هزار آمپول محتوی پادزهر مار و عقرب برای داخل و ٧ تا 10 هزار آمپول برای صادرات تهیه می شود که هر آمپول محتوی 10 سی سی پادزهر باقیمت 52 دلار صادر می شود ولی قیمت جهانی آن 40 دلار است. به عبارتی هر10 سی سی پادزهر مار ساخت متخصصان ایرانی حدود 70 لیتر نفت، ارزآوری دارد. در واقع از هر یک گرم سم خشک مار، حدود یک هزار و 500 ویال آمپول پادزهر تولید می شود ( هرویال معادل 10 سی سی است. .) با یک محاسبه ساده می توان به این نتیجه رسید که هر گرم زهر خشک مار معادل 680 بشکه نفت صادراتی می تواند برای کشورمان ارزآوری داشته باشد. رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی، با اشاره به تحقیق هایی که متخصصان ایرانی روی سم زنبور عسل داشته اند، می گوید در حال بررسی تاثیر دوزهای مختلف زهر زنبور عسل روی موش های آزمایشگاهی مبتلا به رماتیسم مفصلی هستیم.به گفته وی، تاکنون 75 گونه مار و 23 گونه عقرب در ایران شناسایی شده است که باید توجه داشت پادزهر هر جانور سمی مختص آن جانور است یعنی نمی توان پادزهر یک گونه از مار را برای گونه ای دیگر استفاده کرد.دکتر زارع در توضیح مراحل مختلف تولید پادزهر از سم مار می گوید: پس از زهرگیری از مار یا عقرب، سم خشک می شود و به صورت پودر درمی آید. این پودر با ترکیبی به نام «یاور» مخلوط و با دوز کم به مدت چندین بار (٦ تا 10بار) به صورت زیرجلدی به اسب تزریق می شود. زمانی که پادزهر به میزان مناسب در خون اسب ساخته شد، خون گیری انجام و

متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید

 



خرید و دانلود پاورپوینت تهیه دارو با استفاده از زهر مار 13 اسلاید


اقدام پژوهی چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحات :10

قسمتی از متن :

 

فهرست مطالب

 

مقدمه. 3

 

بیان مساله. 4

 

گردآوری اطلاعات و شواهد(1) 4

 

پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا: 5

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد (1) 5

 

چگونگی انجام کار: 6

 

گردآوری شواهد (2) 8

 

پیشنهادات... 8

 

منابع و ماخذ. 10

 

 



خرید و دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم


پاورپوینت اختلالات یادگیری

پاورپوینت اختلالات یادگیری

پاورپوینت اختلالات یادگیری

35 اسلاید

قابل ویرایش

 

شامل:

تعریف اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری به اعتباردرس های دبستانی

انواع اختلال یادگیری به اعتبار فرایندهای روانی

نظریه های درمانی ( علل ایجاد اختلال)

علت های نارسا نویسی

گام های درمان

اختلالات خواندن (انواع نارسایی خواندن)

درمان اختلالات خواندن

تمرینات با زبان

توان چشم در خواندن

اشکالات شنوایی

اشکال در ادراک دیداری

علل نارسا نویسی

قرینه نویسی

حساسیت شنیداری و حافظه ی شنیداری

در تمام درمان ها 14 گام باید رعایت شود

اختلال ریاضی

علت اختلال ریاضی

درمان

انواع فقدان دقت



خرید و دانلود پاورپوینت اختلالات یادگیری