دانلود تجربه مدون دوره تدریس دبیر فیزیک
قیمت 2500 تومان
قسمتی از مجموعهدر نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق می یابد.
روشهای آموزش ، محتوای دروس موضوعهای علمی ، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می شود . و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است . بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع ، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند و در یک کلام می توان گفت :
معلمان ، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاو ی ، تفکر ، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید .
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: بیان چالش و مشکلات
مشکل شلوغی کلاس ها
مشکل اخلاقی دانش آموزی که فرزند طلاق بود.
کمبود وسائل کمک آموزشی و آزمایشگاهی در برخی مدارس....
وحشت دانش آموزان از درس فیزیک
افت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک
فصل دوم: بیان راهکارها و پیشنهادات
راهکارهایی برای مشکل شلوغ بودن کلاس
راهکارهایی برای حل مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان
راهکارهایی برای حل مشکل کمبود وسائل کمک آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس
حل مشکل وحشت دانش آموزان از درس فیزیک
حل مشکل افت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک
تجربیات تدریس