پروژه سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از تحصیل (در سال تحصیلی 85- 1384) و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 175 صفحه

 

مقدمه:

دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی-  فرهنگی یکی از ارزشمند‌ترین منابعی است که جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد، این نهاد به جهت نقش تعیین کننده‌ای که در تولید دانش (پژوهش)و انتقال دانش (آموزش) دارد به عنوان یکی از شاخص های تعیین میزان توسعه کشورها مد نظر قرار گرفته است.

همانطور که می‌دانیم جوانان در مقطع پیش دانشگاهی تلاش زیادی برای ورود به دانشگاه می‌کنند و شاید بتوان گفت که یکی از آمال و آرزوهای جوانان امروزی ورود به دانشگاه می‌باشد با ورود جوانانی که با امید و آرزو به دانشگاه راه یافته‌اند اگر تلاش کنیم که رضایتمندی این دانشجویان تازه وارد را بطور نسبی فراهم کنیم می‌توان انتظار داشت که این دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل تعهد داشته بیشتری نسبت به شغل ، زندگی، دیگران درآینده داشته باشند زیرا زمانیکه افراد تعهد داشته باشند دیگر رشوه خواری، ریاکاری، دروغ‌گویی برای رسیدن به اهداف خوب یا بد، فقر فرهنگی ، بی سوادی جوانان تحصیل کرده،... وجود نخواهد داشت. بر اساس نظریه تسری Spill- over Theory رضایت از یک بخش از زندگی بروی رضایت از بخشهای دیگر زندگی مؤثر است.

(از کمپ، 278:1369)

مثلا در این تحقیق زمانیکه دانشجویان از تحصیل راضی باشند از حوزه‌های دیگر زندگی اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی نیز راضی خواهند بود

 

فهرست مطالب:

فصل اول

کلیات پژوهش

1/1 مقدمه

2/1 طرح مساله

3/1 اهمیت و ضرورت تحقیق

4/1 اهداف تحقیق

فصل دوم

مبانی نظری تحقیق

1/2 تعریف رضایت از دیدگاه صاحبنظران جامعه شناسی

2/2-  پیشینه تحقیق

ا1/ 2/2 - بیشینه پژوهش های داخلی

2/ 2/2-  نقد و بررسی پیشینه های داخلی

3/2/2-  پیشینیه پژوهش های خارجی

4/ 2/2 نقد وبررسی پیشینه‌های خارجی

3/2 مبانی نظری تحقیق

1/ 3/2نظریه تسری(spill over theory)

2/ 3/2نظریه هدف گذاری «ادوین لاک» E.A.lock

3/ 3/2 نظریه مبادله

4/3/2 نظریه نیازها

4/2 چهارچوب نظری تحقیق

5/2 مدل تئوریکی تحقیق

فصل سوم

روش تحقیق

3/1 مقدمه

2/3روش تحقیق

1/2/3: پرسش آغازی

2/2/3 مطالعات مقدماتی و اکتشافی

3/2/3 طرح نظری مسئله تحقیق:

4/2/3 ساخت و ارائه مدل تئوریک

5/2/3 تبدل نظریه ها به فرضیه ها

6/2/3 تعریف عملیاتی متغیرها و یافتن معرفهای مناسب برای سنجش آنها

7/2/3 تهیه پرسشنامه برای سنجش متغیرها

8/2/3 آزمون مقدماتی

3/3 جامعه آماری

1 /3/3حجم نمونه

فصل چهارم

یافته‌های پژوهش

 

*تحلیل جداول توزیع فراوانی

جدول و نمودار 1- 4: توزیع پاسخگویان برحسب جنس

جدول و نمودار 2- 4: توزیع پاسخگویان برحسب مقطع تحصیلی

جدول و نمودار 3- 4: توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت شغلی

جدول و نمودار 4- 4: توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت تاهل

جدول و نمودار 5- 4: توزیع پاسخگویان برحسب شهر محل سکونت

جدول و نمودار 6- 4: توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات مادر

جدول و نمودار 7- 4: توزیع پاسخگویان برحسب شغل مادر

جدول و نمودار 8- 4: توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات پدر

جدول و نمودار 9- 4: توزیع پاسخگویان برحسب شغل پدر

جدول و نمودار 10- 4: توزیع پاسخگویان برحسب نوع مالکیت منزل

جدول و نمودار 11- 4: توزیع پاسخگویان برحسب سن

جدول و نمودار 12- 4: توزیع پاسخگویان برحسب معدل

جدول و نمودار 13- 4: توزیع پاسخگویان برحسب ترم

جدول و نمودار 14- 4: توزیع پاسخگویان برحسب تعداد اعضای خانواده

جدول و نمودار 15- 4: توزیع پاسخگویان برحسب درآمد خانواده

*تحلیل جداول توزیع فراوانی و نمودار میانگین برای متغیر وابسته و متغیرهای مستقل مربوطه

جدول و نمودار 16- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص تسلط به درس

جدول و نمودار 17- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص مسئولیت پذیری

جدول و نمودار 18- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص ایجاد انگیزه

جدول و نمودار 19- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص مقررات آموزشی

جدول و نمودار 20- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص رضایت از تحصیل

جدول و نمودار 21- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص امیداوری به آینده شغلی

جدول و نمودار 22- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص احترام به دانشجو

جدول و نمودار 23- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص عدالت در سطح دانشگاه

جدول و نمودار 24- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص رسیدن به هدف

جدول و نمودار 25- 4: مقایسه میانگین های معرف های شاخص رضایت از زندگی

*تحلیل رابطه متغییر وابسته «رضایت از تحصیل» با متغییرهای مستقل مربوطه

جدول26- 4 وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و امیدواری به آینده شغلی

جدول27- 4 وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و احترام به دانشجو

جدول28- 4 وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و عدالت در سطح دانشگاه

جدول29- 4 وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و رسیدن به هدف

جدول30- 4 وابستگی بین دو متغیر رضایت از تحصیل و رضایت از زندگی

*تحلیل رابطه متغیر وابسته « رضایت از تحصیل » با متغیرهای زمینه‌ای دو مقوله‌ای

جدول 31- 4 تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و جنس

جدول 32- 4 تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و مقطع تحصیلی

جدول 33- 4 تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و وضعیت شغلی

جدول 34- 4 تحلیل واریانس یک طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و شهر محل سکونت

تحلیل رابطه متغییر وابسته «رضایت از تحصیل» با متغییرهای زمینه‌ای چند مقوله‌ای

جدول 35- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و رشته تحصیلی

جدول 36- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و وضعیت تاهل

جدول 37- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و تحصیلات مادر

جدول 38- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و شغل مادر

جدول 39- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و تحصیلات پدر

جدول 40- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و شغل پدر

جدول 41- 4 تحلیل واریانس دو طرفه بین دو متغیر رضایت از تحصیل و نوع مالکیت منزل

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری

منابع و ماخذ

پرسشنامه

 

منابع و مأخذ:

رفیع پور ، فرامرز-  سنجش گرایش روستاییان به جهاد سازندگی، پژوهش در سه استان اصفهان، فارس، خراسان-  ناشر و مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستایی) زمستان 1372 نشر ارغنون

آبراهام ک. کورمن-  روان شناسی صنعتی و سازمانی – ترجمه دکتر حسین شکر شکن-  بهار 1373 – انتشارات رشد.

ترنس – آرمیچل-  مردم در سازمانها – ترکجه دکتر حسین شکر شکن – تابستان 1373-  انتشارات رشد

استوارت از کمپ روانشناسی کاربردی – ترجمه فرهاد ماهر – 1369-  انتشارات آستان قدس رضوی

خضر نجات حمید – مفاهیم جامعه شناسی – بهار 1396-  انتشارات شیراز

ویلیام آسیکومور – تفکر نظری در جامعه شناسی – ترجمه علی محمد حاضری و دیگران – بهار 1372-  نشر سفیر

پارسا فلسطین محمد – روان شناسی تربیتی – بهار 1371-  انتشارات بعثت

رفیع پور ، فرامرز-  آنوهی یا آشفتگی اجتماعی، پژوهش در زمینه پتانسیل آنوهی در شهر تهران، 1378-  انتشارات صدا و سیما

کندوکاوها و پنداشته‌ها – رفیع پور، فرامرز – مقدمه‌ای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی 1382-  شرکت‌های انتشار

بیرو (آلن): فرهنگ علوم اجتماعی ، مترجم باقر ساروخانی ،تهران، انتشارات کیهان 1366

عبدالهی فلسطین محمد، (1374) روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. تهران. دانشکده علامه طباطبایی

پاک سرشت، سلیمان (1381) مجله پژوهشی بازتاب شماره 3

کیوی ، ریمون و کامپنهود ، لوک وان (1381) روش تحقیق در علمو اجتماعیترجمه دکتر عبدالحسین نیک گهر ، نشر توتیا

ساروخانی-  باقر، درآمدی بر دایره‌المعارف علوم اجتماعی – تهران-  انتشارات کیهان – 1370-  

نصفت – مرتضی – اصول و روشهای آمار-  انتشارات دانشگاه تهران – 1366

سرایی-  حسین – نمونه‌گیری در تحقیق – انتشارات سمت-  زمستان 1375

ساروخانی – باقر – روشهای تحقیق در علوم اجتماعی – تهران – انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی – 1377



خرید و دانلود پروژه سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از تحصیل (در سال تحصیلی 85- 1384) و عوامل موثر بر آن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.