عنوان : ارتباطات جمعی و فرهنگ
فرمت : doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها )
تعداد صفحات : 13 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه
فونت های استفاده شده : b titr و b trafic (دانلود فونت های مورد نیاز)
پشتیبانی : 09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی
فهرست :
بها دادن به عامه 3
(نشانهشناسی) قدرت مردم 3
پیوند با پسامدرنیسم 5
تجارتی شدن 7
انتقاد بر تجارتی شدن رسانه 8
تکنولوژی ارتباطات و فرهنگ 9
دیدگاه مک لوهان در مورد تحول فرهنگی 9
الگوی تکنولوژی و تحول فرهنگی 10
منطق رسانه و گرایش ارتباطات 11
منابع 13
بخشی از متن :
رسانههای جمعی را باید تا حد زیادی، عامل پدید آمدن فرهنگ تودهای یا فرهنگ عامه دانست. بیمعناست اگر تصور شود که میتوان جلوی این حرکت سیلآسا را گرفت و یا آن را صرفاً مولود دنیای تجارت دانست.
به دلیل آن که هر فردی حداقل به یکی از شاخههای فرهنگ رسانههای عمومی علاقهمند است، کمتر ممکن است ذوق سلیقة نخبگان را از عامه متمایز کرد. تفاوت مذاقها، واقعیتی همیشگی است؛ پس باید رسانهها را به نوبة خود بررسی کرد. اگر چه مفهوم «فرهنگ تودهای» همچنان رایج است ولی مفهوم «فرهنگ عامه» یعنی آنچه بیشتر مورد علاقة عامه مردم است، قابل ترجیح بوده و معنای ضمنی دیگری در بر ندارد. در یک جمله، فرهنگ عامه پیوندی است از تلاشهای بیشمار و پایانناپذیر جهت بیان مطالب با استفاده از مفاهیم موجود برای کسانی که در دسترس هستند؛ با هدف به دست آوردن بازار و در مقابل تقاضای شدید مردم برای آنچه فیسک (1987) «معانی و لذایذ» نامید.
منابع :
این مقاله، ترجمه فصل چهارم کتاب زیر است:
Denis Mcquail, "Mass Communication theory" (Sage Publications 1994)
منابع از کتب معتبر علمی می باشد.
لینک دانلود را پس از پرداخت دریافت می کنید .
پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .