فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات :31
قسمتی از متن :
فهرست مطالب
چکیده. 2
مقدمه : بیان وضعیت موجود. 3
تعریف مفاهیم واصطلاحات: 3
تعریف نظم و انضباط و بی انضباطی : 3
یافته های علمی: 5
علل بی انضباطی دانشآموزان. 5
تأثیر محیط عاطفی کلاس : 7
مقوله پرخاشگری در مدارس. 10
علل پرخاشگری. 11
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 12
گرد آوری شواهد1: 14
گفت وگو با پایه های دیگر در مورد نوع برخورد دانش آموزان پایه ی چهارم. 15
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل. 16
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 16
راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی. 17
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 22
گردآوری اطلاعات (شواهد2): 22
ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد: 24
منابع و مأخذ مورد استفاده: 25
چکیده
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.
این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 46 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.
لینک دانلود پایین صفحه
•کشور روسیه با نام رسمی فدراسیون روسیه، پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و همچنین با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. جغرافیای سیاسی•روسیه با ۱۷۰۷۵۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است. این کشور در عرض های بالای جغرافیایی واقع شده و بیشتر مناطق کشور، سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. مرکز روسیه، شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است.•روسیه حدود 142 میلیون نفر جمعیت دارد و در رتبه نهم جهان قرار گرفته است. تراکم جمعیت روسیه 3/8 نفر در هر کیلومتر مربع است که از پایین ترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است. بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی میکنند. حدود 80 درصد (115 میلیون نفر) از مردم روسیه از نژاد روسی هستند و ٢٠ درصد باقی مانده نژادهایی مانند تاتار، اوکراینی، چوواش، چچنی، ارمنی، ترک، داغستانی، مغول، آواری، اینگوش، چرکس، بالکار، اوستیایی، آذری، گرجی و ... را شامل میشوند.
فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات : 26
قسمتی از متن :
مقدمه:
کلمهٔ استرس را به شیوه های مختلف استفاده می کنند بعضی از استرس برای مراجعه به خواسته ها و فشارهایی استفاده می کنند که شخص با آنها روبه روست و گرفتگی و تنش را واکنش مشخصی در برابر آن موقعیت می دانند. برخی دیگر استرس را سطحی از حالات منفی که شخص با آن روبه روست می دانند و دستهٔ سوم معتقدند اگر تقاضا از شخص بیش از توان او باشد. شخص دچار استرس می شود رسیدن به اهداف آموزشی که مدارس به عنوان هدف اساسی خود به آنها توجه دارند مستلزم تأمین بهداشت روانی دانش آموزان است. تحقیقات متعدد نشان می دهند که سلامت روانی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط دارد و دانش آموزانی که به نحوی از مشکلات روانی یا از نبود بهداشت روانی مناسب رنج می برند، اغلب با افت تحصیلی مواجه هستند. بنابراین ضروری به نظر می رسد جهت تأمین شرایط مناسب برای نیل به اهداف آموزشی، تربیتی و تضمین سلامت افراد جامعه در سنین مختلف، عوامل بازدارنده آن را مورد بررسی قرار داد.
بیان مساله:
اضطراب وضعیت تشدید شدهٔ تحریک هیجانی است که احساس نگرانی یا ترس را هم دربردارد. مثل ترس ، فرد احساس میکند که تهدید میشود. برخلاف ترس ، فرد اغلب منبع تهدید را بهشکلی مبهم یا نهچندان دقیق ادراک میکند.
یک احساس بسیار ناخوشایند ، و اغلب مبهم دلواپسی است که با یک یا چندتا از احساسهای جسمی همراه است. مثل احساس خالیشدن سردل ، تنگی قفسه سینه ، طپش قلب ، سردرد ، میل جبری ناگهانی برای دفع ادرار ، بیقراری. اضطراب یک علامت هشداردهنده است ، خبر از خطری قریبالوقوع میدهد و شخص را برای مقابله با تهدید آماده میکند.
اضطراب مقدم بر هر چیز یک حالت ترس ، نگرانی و ناراحتی است. اضطراب با ترس ارتباط نزدیک دارد اما ترسی است که گاهی در مقابل امر مبهم بهوجود می آید و زمانی موضوع معینی ندارد. خلاصه میتوان گفت ، اضطراب بهمعنی ترس مبهم است. اضطراب گاهی بهمعنی نگرانی از رفتار خودمان یا احساس تقصیر نیز میباشد و گاهی هم ترس از نشاندادن ترس نیز سبب اضطراب میشود و این امر در مواردی است که قانون ابراز ترس را منع کرده است.
درصورت مشکل در خرید مرورگر خود را (موزیلا فایرفاکس , کروم یا اکسپلورر) یا بانک عامل خود را تغییر دهید
مشخصات فایل
عنوان: روش تدوین آیین نامه در کتابخانه
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 91
محتویات
آشنایی با مفاهیم:
هدفها
خط مشی ها
آیین نامه ها
هدفها
هدف چیست؟
انواع هدف
اهداف نهایی
نمونه ای از اهداف نهایی کتابخانه های دانشکده ای
اهداف اختصاصی
ویژگی های اهداف اخصاصی
هدفها باید مبتنی بر واقعیت ها و دست یافتنی باشند
هدفها باید مشخص و قابل سنجش باشند
هدف ها باید دارای محدودیت زمانی باشند
در تعیین هدف ها باید به نتایج نظر داشت
هدف ها را باید از راه مشارکت تعیین کرد
اهداف بلند مدت
اهداف بلندمدت
اهداف کوتاه مدت یا سالیانه
اهداف کوتاه مدت
تفاوت های عمده اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
رهنمود های استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران برای اهداف کتابخانه
رهنمود های استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران برای اهداف کتابخانه
رهنمود های استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران برای اهداف کتابخانه
پیشنهادهایی برای تدوین بیانیه اهداف کتابخانه:
خط مشی ها
خط مشی چیست؟
خط مشی مجموعه سازی
خط مشی مجموعه سازی
رهنمود استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران درباره خط مشی مجموعه سازی
دلایل تدوین خط مشی مجموعه سازی
کارکردها و نقش های خط مشی مجموعه سازی
توصیه هایی برای تدوین خط مشی مجموعه سازی
مراحل توصیه شده برای تدوین خط مشی مجموعه سازی
تهیه رهنمودها
نیازسنجی
و . . .
1) اهداف نهایی
üاهداف نهایی، اهدافی هستند که در عالی ترین سطح (سطوح بالای مدیریت) تنظیم می شوند و معمولا گسترده و کلی هستند. üüدر اهداف نهایی وضعیت نهائی ومطلوب درنظر گرفته می شود ونشان میدهد که سرانجام برنامه چه خواهد شد.هدف نهائی محدودیت زمانی نداشته وضرورتا هم قابل دسترسی نمی باشدü نمونه ای از اهداف نهایی کتابخانه های دانشکده ای.1پاسخگویی به نیازهای آموزشی برخاسته از برنامه های درسی و یا مطالعات عمومی دانشجویان.2حمایت اطلاعاتی از اعضای هیأت علمی برای به روز کردن منابع درسی و اجرای فعال تر نقش آموزشی آنها.3فراهم کردن منابع اطلاعاتی لازم جهت پیشبرد اهداف پژهشی دانشکده 2. هدفها باید مشخص و قابل سنجش باشندتعبیر، تفسیر و سنجش هدفهای کلی، کار دشواری است. بنابراین هدف های کلی قابل اندازه گیری نیستند و ضوابطی برای میزان پیشرفت کار و درجه حصول به این گونه هدف ها به دست نمی دهد. اما اهداف مشخص کمی به سهولت قابل سنجش اند و معیارهایی برای سنجش میزان پیشرفت و موفقیت برنامه فراهم می کنند. به عنوان مثال هدف: بهبود وضعیت خدمات اطلاع رسانی به کاربران یک هدف کلی است اما هدف: خرید 3 دستگاه کامپیوتر جدید برای بخش اطلاع رسانی تا پایان سال 1390 یک هدف مشخص و قابل اندازه گیری است.