گزارش کارآموزی ۵۰ صفحه ای خطوط انتقال
فصل اول : پست
مقدمه
پست کوهسنگی
LA برقگیر
VT ترانسفورماتور ولتاژ
DS سکسیونر
CT ترانسفورماتور جریان
CB کلید قدر
فصل دوم : حفاظت
وسایل حفاظتی
رله
رله اضافه بار
رلههای ولتاژی
رله دیفرانسیل
REF (Restricted Earth Fault) رله
SEF (Sensitive Earth Fault) رله
تپ چنجر
TCS (Trip Circuit Supervision) رله
رله بوخهلتس
فصل سوم : حفاظت خطوط انتقال
قسمت های مختلف دکل.
تعریف و اصطلاحات خطوط
رله دیستانس
انواع رلههای دیستانس
روی هم قرار گرفتن نواحی حفاظتی (زون بندی)
رله اضافه جریان
رله ارت فالت
رله اتصال زمین
رله جهتی
رله دیفرانسیل طولی
رله سنکرون چک
(Auto Recloser) رله های وصل مجدد
فصل چهارم : مطالب دیگر
پدیده گالوپینگ
پدیده کرونا
حریم خطوط انتقال نیروی برق و انواع آن
پارامترهای موثر در انتخاب تعداد مقره های خطوط.
فهرست نمادهای به کاررفته
مشاهده صفحاتی از این گزارش:
در حال حاضر تغذیه اصلی برق شهر مشهد توسط دو رینگ شمالی و جنوبی شهر انجام میشود. هر کدام از
این دو رینگ شامل دو خط 132 کیلوولت میباشند که ابتدای آنها پست نیروگاه شریعتی و انتهای آنها
پست نیروگاه توس میباشد. جهت اتصال این دو نیروگاه از دو پست کلیدی بر روی هر رینگ استفاده شده
است.
پست کوهسنگی وظیفه اتصال دو نیروگاه مذکور را بر روی رینگ جنوبی شهر به عهده دارد و از این جهت
یکی از پستهای بسیار مهم شبکه قدرت خراسان میباشد. این پست در جنوب شهر مشهد و در حاشیه
بزرگراه شهید کلانتری پشت پارک کوهسنگی در محدودهای به وسعت 22500 مترمربع واقع شده است. این
اتاق رله، ،R.T.U و P.L.C پست دارای 700 مترمربع زیر بنا شامل اتاق کنترل، فیدر خانه، اتاق شارژر، اتاق
باطریخانه، انباری، رختکن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی میباشد. عملیات ساخت و نصب تجهیزات آن در
سال 1370 به پایان رسیده و در همین سال بهره برداری از آن آغاز گردیده است. این پست بجای پست
63 کیلوولت ) تاسیس شده است. ابتدای بهره برداری دارای 7 خط 20 کیلوولت و 5 / قدیمی خداداد ( 20
خط 63 کیلوولت خروجی و همچنین 4 خط 132 کیلوولت که همان خطوط رینگ جنوبی مشهد میباشند،
بوده است. در حال حاضر این پست دارای 11 خط 20 کیلوولت و 6 خط 63 کیلوولت و 6 خط 132
کیلوولت که دو خط 132 کیلوولت آن به صورت کابلی است که وظیفه تغذیه پست طالقانی و سجاد را به
عهده دارد.....