گزارش تخصصی مدارس ، گزارش تخصصی مربی پرورشی ، گزارش تخصصی مشاوران ، گزارش تخصصی مدیران

گزارش تخصصی مدارس ، گزارش تخصصی مربی پرورشی ، گزارش تخصصی مشاوران ، گزارش تخصصی مدیران

این گزارش شامل 13 صفحه است که نمونه صفحات قابل مشاهده ودانلود میباشد

مقدمه

درفهرست آسیب‌شناسی گرایش بیش از حد افراد به ابزارهای نوین ارتباطی و عضویت در شبکه‌های مجازی تنها به تعاملات میان زوج‌ها و کاهش ارتباط چهره به چهره در جامعه محدود نمی‌شود، بلکه به طور نمونه می‌توان به تاثیر این شبکه‌ها بر شرایط تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد. به عبارتی باید گفت دانش‌آموزان و دانشجویانی که درگیر شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، تمرکزشان بر درس کاهش می‌یابد و افت تحصیلی گریبان‌گیرشان خواهد شد. طبق نتایج یک تحقیق که توسط گروهی از روان‌شناسان به سرپرستی گراهام جونز در انگلستان انجام شده است، دانشجویانی که در روز بیش از 2ساعت در این فضاها وقت خود را سپری می‌کنند در مقایسه با دانشجویان دیگر، در سطح معناداری افت تحصیلی بیشتری را تجربه می‌کنند.همچنین در ایران نیز طی2سال گذشته دانش آموزان زمانی برابر با 48واحد درسی صرف شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. به زبان ساده‌ترمیزان تمرکز، انرژی و زمانی که دانش آموزان در 2سال اخیر برای حضور و فعالیت در شبکه‌های مذکور معادل 48واحد درسی برآورد می شود. آماری که سید محمود انوشه، روانشناس در همایش کار، تکنولوژی و زندگی سالم آن را اعلام کرده است.

ورود بی رویه و گذران اوقات فراغت  دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این دلیل  است که  استفاده صحیح ازشبکه های اجتماعی و ورود به فضای مجازی درجامعه ما به درستی تبیین وفرهنگ سازی نشده  است و اغلب خانواده ها هم به دلیل ساختار سنتی چندان با این گونه فضا ها آشنای  ندارند، و این یک چالش  جدی تربیتی  است. 

ورود  افراطی به فضای مجازی باعث کاهش روابط اجتماعی و ایجاد افسردگی درجوانان و نوجوانان خواهد شد و  از سوی دیگر موجب بروز مشکلات در روابط اعضای خانواده از جمله  ایجاد تنش، مشاجره و درگیری شده که باعث ایجاد بی حرمتی و کاهش اعتماد به  بزرگتر ها به ویژه والدین خواهد شد. 

بیان مسئله

امروزه اعتیاد در استفاده از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به معضلی برای نهاد خانواده در سراسر جهان تبدیل شده است. ایرانی‌ها به‌طور میانگین روزانه 9ساعت از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. زمانی که موجب می‌شود به ازای آن ‌‌ارتباط افراد با دیگران در دنیای واقعی کاهش یافته حتی مهارت‌های ارتباطی شخص نیز با چالش روبرو شود. البته نباید فراموش کرد که آسیب‌های ناشی از گرایش بیش از حد به ابزارهای ارتباطی در دنیای مجازی بسیار فراتر از این موارد است.

روابط مجازی در شبکه‌های اجتماعی به تدریج روابط رودرروی افراد را کم‌رنگ کرده و این امر به انزوای اجتماعی و در نهایت عدم جامعه‌پذیری صحیح در روند اجتماعی‌شدن افراد منجر خواهد شد.

اریک سیگمن در مقاله‌ای با نام "اتصال به اینترنت، اثرات بیولوژیک شبکه‌های اجتماعی" نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بر خلاف تصورات موجود، در انزوای اجتماعی افراد نقشی اساسی ایفا کرده‌اند.

دکتر محمد حسین حبیل مدیر مرکز علوم اعتیاد دانشگاه مالایا در مطالعاتی که بر روی این افراد انجام داده بیان می‌کند: "گاهی والدینی که از عملکرد ضعیف فرزند نوجوان‌شان در مدرسه گلایه دارند به تصور اینکه این مشکل تحت تاثیر مواد مخدر است به من مراجعه می کنند. این نوجوانان چنان در دنیای مجازی غرق می‌شوند که از خواب، خوراک، مسئولیت‌ها و فعالیت‌های روزمره‌شان باز می‌مانند. مسئله اصلی این است که این نوجوانان به اینترنت معتاد شده‌اند."

در راه پرفراز و نشیب سالهای آموزشی مسانل ، مشکلات و تجربیات گوناگونی برسر راه آدمی قرار می  گیرد که اگر ما دیدی خوشکامانه و عمیق  به  مسئله  بنگریم  می  توان  صدها  مطلب قابل توجه برای بررسی پیدا کردوبه جستو جو وتحلیل علمی در مورد آنها پرداخت

اینجانب ... ........ سال های زیادی است که به عنوان .... ..... مشغول  به  تدریس  می  باشم.  لازم  به ذکراست  که  مدرسه  محل  خدمت من به عنوان  مدرسه  با  امکانات  مناسب  اینترنتی  شناخته شده  لذا  امکانات  استفاده  از  اینترنت در مدرسه  فراهم  است . و سایت رایانه ای مرتبی هم  در قسمتی جدا از کلاسها وجود  دارد و دانش آموزان و معلمان و پرسنل  آموزشگاه  همه  با رایانه و کاربرهای فراوانش درگیر هستند .آنچه باعث شد من  موضوع نحوه ی استفاده صحیح ازاینترنت توسط  دانش آموزان را برای  اقدام پژوهی  انتخاب  نمایم  .. 



خرید و دانلود گزارش تخصصی مدارس ، گزارش تخصصی مربی پرورشی ، گزارش تخصصی مشاوران ، گزارش تخصصی مدیران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.