پاورپوینت آموزش طرح کسب و کار -41 اسلاید

پاورپوینت آموزش طرح کسب و کار -41 اسلاید

مشخصات فایل

عنوان: آموزش طرح کسب و کار

قالب بندی: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 41

 

 

محتویات

طرح کسب و کار

تعریف طرح کسب و کار

چرا طرح کسب و کار؟

خصوصیات یک طرح کسب و کار

اتاق فکر

عوامل مهم برای یک کسب و کار جدید

انواع طرح کسب و کار

مراحل تهیه طرح کسب و کار

خلاصه مدیریتی

توصیف کسب و کار و استراتژی

توصیف کسب و کار و استراتژی

تیم مدیریت و سازماندهی

تحلیل بازار و رقبا

محصول یا خدمت

بازاریابی و فروش

اطلاعات مالی

ضمائم

نکات کلیدی

 

 

 

 

طرح کسب و کار

فلسفه پیدایی طرح کسب و کار:

انسان های بیشماری دارای افکار و تصورات ذهنی خلاقانه و خاصی می باشند که برای عملیاتی کردن آن نیاز به مطرح ساختن آن به غیر دارند ، اما به دلیل عدم توانایی در تصویر سازی آن هیچگاه موفق به پیاده سازی افکار خود نمی گردند .

باید باور داشت اگر این افراد توانایی پیاده سازی تصورات ذهنی خود را داشته و یا می داشتند امروز شاید در زمره موفقترین انسانها بوده و باعث تغییر مسیر زندگی خود می شدند . در مقابل انسان هایی نیز بودند که می توانستند این تصورات را به واقعیت تبدیل نمایند اما به دلیل سرعت تغییرات در عصر کنونی که به عصر عدم تداوم شهرت یافته که در آن اندوخت ها وتجارب گذشته لزوما تضمین کننده آینده نمی باشد و با پیچیده تر شدن تجارت و بازارها حضور و بقا در عرصه های داد و ستد و تجارت تخصصی تر گشته و به تبع آن تبدیل کردن ایده ها به واقعیت و به محصولات و خدمات به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و نیاز به شریک و یا سرمایه گذاری در اینگونه طرح ها به یک نیاز راهبردی و گسترده در عصر حاضر مبدل گشته است.

 از این رو ، جهت مستندسازی اطلاعات اینگونه طرح ها و نحوه بررسی دقیق تر به نقاط ضعف و قوت آنها ،تلاش برای دست یابی به یک برنامه عمل را ایجاب نمود.

این برنامه عمل باعث گردید تا جهت پیاده سازی تصورات ذهنی و ایده ها و جهت ایجاد یک روال همسان ، فرمتی بوجود آید تا هم شرکا و سرمایه گذاران و هم صاحب ایده بتواند مسیر و روشهای حرکت خود تا هدف مطلوب را به صورت سیستماتیک نمایان سازد ، این مهم از سال 1970 میلادی و با نام طرح کسب و کار رواج  یافت و باعث تحول در ساختار اقتصادی کسب و کارها ، مخصوصا کسب و کارهای کوچک گردید.

برنامه عملی است که در آن نقشه و مسیر حرکت را بسوی غایت نهایی طرح مورد نظر جهت کسب موفقیت نشان داده و به صاحبان ایده امکان مهندسی نمودن(مجدد) ساختار نقشه و مسیر را جهت بهبود مکرر حتی در میانه راه را نیز فراهم می نماید.

 

 

 

 

چرا طرح کسب و کار؟

برای تعریف دقیق و مشخص یک جمله:

                    من در چه کسب و کاری هستم؟

 

ایجاد یک نقشه راه برای اقدام به ریسک موفقیت آمیزبرای چک کردن بسیاری از ایده ها و نظر ها در شرایط واقعیامکان سنجی ایده کسب و کاربرای تصمیم گیری بهترداشتن ابزاری برای  راهنمایی و اندازه گیری میزان موفقیت و پیشرفتایجاد اعتماد در شرکاء و یا سرمایه گذاران و دریافت کمکهای مالینقد واقعی ایده و کسب و کار پیش رو قبل از اینکه دیگران از آن مطلع گردند

می توان چرایی طرح کسب و کار را از دو منظر دیگر نیز مورد واکاوی قرار داد:

 

الف: چرایی از منظر درونی کسب و کار: یک ابزار مناسب و کلیدی برای وسعت بخشیدن به دامنه دید مدیران طرح ها ایجاد می نماید تا نسبت به ارتقاء سطح کسب وکار بیاندیشند. این طرح یک برنامه استراتژی است و نسبت به همسو کردن دیدگاه های مجریان کسب و کار جهت دست یابی به یک هدف مشترک گام بر می دارد.ب: چرایی از منظر برونی کسب و کار: جهت جلب حمایت های خارجی و جذب سرمایه گذاران بوده و می تواند جلب سرمایه گذاری ، اخذ امور مالی بانک ها ، بهبود روابط مشتری و توزیع ، را به همراه داشته باشد.



خرید و دانلود پاورپوینت آموزش طرح کسب و کار -41 اسلاید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.