برطرف کردن ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در
درس جبر و هندسه تحلیلی با استفاده از راه حل های مناسب
فرمت :word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 32
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه (بیان کلی موضوع و گزارش)
اهداف گزارش :
هدف اصلی :
اهداف فرعی :
ارزیابی از وضع موجود
گردآوری اطلاعات راجع به موضوع گزارش :
الف) مشاهده:
اولین گام جهت پیدا کردن دﻻیل مشکلات مشاهدات از خود دانش آموزان بود .
ب) مصاحبه:
ج) پرسشنامه:
موانع یادگیری مفاهیم ریاضی
مطالعات در زمینه علل ضعف ریاضی
الف) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی که مربوط به محتوای کتابهای درسی ابتدایی میباشد.
1ـ محدودیت زمان:
2ـ محدودکردن معلم در انتخاب محتوا و فعالیت مناسب
3ـ عدم هماهنگی در ارائه مطالب محتوای درس:
4ـ محتوای کتب درسی
ب) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به خود دانشآموز
ج) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به روشهای آموزش:
د) علل ضعف آموزش ریاضی که مربوط به معلمان است:
هـ) چند عامل دیگر از عوامل ضعف آموزش ریاضی
1ـ نقش فضا و مکان:
2ـ نقش خانواده:
3ـ کلاسهای خصوصی:
4ـ در اختیارنبودن یافتههای علمی ریاضی:
5ـ کمبود تکنولوژی:
6ـ عدم توجه به طرحواره در تدریس و طراحی یک مفهوم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
ارائه راه حل
.1 پرورشد دقت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری
.3 ایجاد شادی و نشاط در زنگ های دروس ریاضی
-3 ایجاد انگیزه در دانش آموزان
- 4 مشارکت دانش آموز مهم ترین روش ایجاد انگیزه
-6 برگزاری کلاس های تقویتی در شیفت بعد از ظهر
-7 روشن کردن هدف مبحث ریاضی قبل از تدریس
انتخاب راه حلها
چگونگی اجرای راه های جدید :
ارزیابی بعد از اجرای راه حل
- 1 نمرات دانش آموزان در مفاهیم پایه ای
-2 نمرات دانش آموزان در مباحث اصلی جبر و هندسه تحلیلی
-3 حاﻻت دانش آموزان در کلاس بعد از اجرای راه حل
ارزشیابی واعتباربخشی
نقاط ضعف :
نقاط قوت :
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ