فرمت فایل : پاورپوینت
تعداد اسلاید : 36 اسلاید
1 تجارت الکترونیکی
در اینترنت M.Shadkam 2 تجارت الکترونیک چیست؟ تعریف ساده تجارت الکترونیک (E-Commerce): به عملیات خرید و فروش اطلاعات، کالا و خدمات از طریق شبکه های رایانه ای، اینترنت وWWW گفته می شود. تعریف کاملتر: استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات که باعث سادگی انتقال دادهها بین دو طرف یک معامله تجاری میشود. 3 تجارت الکترونیک در اینترنت کمک می کند تا بتوانیم از محیط محدود به محیط بزرگتری راه پیدا کنیم! 4 فرق بین تجارت سنتی و الکترونیکی؟ کلیه عملیات تجارت سنتی فیزیکی است و حضور دو طرف معامله لازم است.
در تجارت الکترونیکی حداقل یکی از عوامل معامله دیجیتالی است.
عوامل کالا، پرداخت و تحویل کالا میتوانند فیزیکی یا دیجیتالی باشند.
مشتری از طریق وب کلیه اقدامات خرید را انجام می دهد.
5 کاهش هزینه واسطهها: خرید از طریق تجارت الکترونیک باعث کم شدن واسطهها و ارزان شدن قیمت کالا میشود. بخصوص خدمات بیمه، بهداشت، سرویسهای مالی کاهش مییابند.
کیفیت مدیریت را بالا میبرد: مدیریت درست خط تولید، مدیریت زنجیره تولید تا فروش و سایر اعمال مدیریت را ارتقاء میدهد.
رقابت را افزایش میدهد، قیمتها را واقعیتر میکند و وسعت بازار را زیاد مینماید: تجارت الکترونیک باعث میشود فروشندگان و خریداران با اطلاعات زیادی که بدست میآورد بیشتر تجارت کنند و وضع بازار رونق بیشتری خواهد داشت.
انتخاب، راحتی و اعتماد مشتری بیشتر میشود: اعتماد مشتری که زیاد شود راحتی وقدرت انتخاب بیشتری پیدا خواهد کرد و در نتیجه بازار رونق بهتری پیدا خواهد کرد. مزیتهای تجارت الکترونیکی 6 بعضی از منافع تجارت الکترونیکی (1) راحتی: سایتهای تجارت الکترونیکی در 24 ساعت شبانهروز و در 7 روز هفته در دسترس میباشند
کاهش هزینهاهای داخلی: حذف واسطهها، ارتباط غیر مستقیم با مشتری از طریق پست الکترونیکی بجای حضور و ارتباط مستقیم، توزیع اطلاعات کالا بر روی شبکه بجای تولید کاتالوگهای گرانقیمت.
کاهش هزینههای پرداخت: پرداخت الکترونیکی گاها تا 100 برابر ارزانتر از پرداخت سنتی است!
افزایش سرعت مراحل فروش: شرکتهای تجارت الکترونیکی نقدینگی خود را سریعتر از خردهفروشان دریافت میکنند و بسرعت کالا را توزیع میکنند.
کاهش خطا: مراحل خودکار در خرید و فروش و عملیات تجاری باعث کاهش خطا در مراحل مختلف نسبت به روش سنتی میشوند. 7 بعضی از منافع تجارت الکترونیکی (2) دسترسی به کاربران اینترنت: دسترسی به 1/1 میلیارد مشترک اینترنت که در حال افزایش نیز است.
فضای نامحدود قفسهها: شرکتهای تجارت الکترونیک میتوانند بصورت نامحدودی کالا در قفسههای فروشگاه خود قرار دهند!
حضور در همه جای جهان: شرکتهای تجارت الکترونیکی میتوانند در میان تمام مردم جهان حضور داشته باشند.
به هنگام بودن: به هنگام بودن اطلاعات فروشگاههای الکترونیکی برای مشتریان. 8 بعضی از منافع تجارت الکترونیکی (3) افزایش رشد تجارت: امکان تجارت بسیاری از افراد عادی در جامعه فراهم میشود.
افزایش فروش، درآمد و سرمایهگذاری: دسترسی آسان به اطلاعات و بستر لازم برای سرمایه گذاری بیشتر که افزایش فروش و درآمد را موجب می شود.
افزایش سطح رفاه زندگی مردم: تجارت الکترونیکی باعث راحتی
