فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات :6
قسمتی از متن :
توصیف وضعیت موجود: کاردانی تکنولوژی طراحی دوخت ، مدت سه سال، در هنرستانها کاردانش و مرکز استثنائی شهید فهمیده 2(ساعی) تدریس فرعی (خیاطی ) را بر عهده گرفتم
حرفه فرعی جزء درس مهارتی آن ها می باشد که کتاب خاصی ندارد علاقه ای برای انجام دادن مهارت ندارند و باید دنبال علل اصلی آن رفت و پی برد که چرا این دانش آموزان علاقه ای به انجام دادن مهارت ندارد این دانش آموزان بعد از پایان یافتن مقطع راهنمایی باید ترک تحصیل نمایند چگونه می توانم دانش آموزان استثنائی دوم راهنمایی را به درس حرف فرعی علاقه مند نمایم ؟
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1): پس از چندین هفته توانستم برای انجام دادن این مهارت خودم از خانه این سرویس را بدوزم و در کارگاه به تابلو نصب نمایم و حس انجام فعالیت را در آنها تقویت نمایم .
منـابع و مـأخذ :
اسکندری ، صبا ، سوزن دوزیهای سنتی ایران ، چاپ بهمن ، منتخب صبا ، 1379 تهران .
جسن رضانیا ، اردشیر عسگری ، حسن سرمدی ، انصار ، انتشارات میهن نو ، خلاصه پژوهشهایی ، 1385 .
حقگو ، نسرین ، گزارشی از فرآیند برنامه معلم پژوهنده ، شماره 13 .
حقگو ، نسرین ، گزیده ای از آثار معلمان پژوهنده ، چاپ کورش ، چاپ اول 1384 ، تهران .
دفتر برنامه ریزی و تالیف ، حرفه و فن سوم راهنمایی ، چاپ پنجم ، 1385 ، چاپ و نشر کتب درسی.
قاسمی ، پویا ، اقبال ، راهنمایی معلمان پژوهنده ، چاپ کاج ، بهار 1383 .
گاهنامه پویش شماره 4، ویژه نامه برنامه معلم پژوهنده ، فروردین 1385 .
گاهنامه پویش شماره 5 ، خلاصه پژوهش های سال 85 ، ناشر میهن نو ، 1385.