پاورپوینت کارگاه آموزشی
ارزشیابی کیفی توصیفی
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید:417
فهرست:
مقدمه
چرایی ، چیستی و چگونگی ارزشیابی کیفی توصیفی
گام ها و گام دوم و ( آزمون عملکردی)
گام دوم ( ثبت مشاهدات)
گام دوم (خودسنجی و همسال سنجی)
گام دوم و ( آ زمون ها مداد کاغذی )
تکالیف درسی و .
پوشه کار
گام سوم(تحلیل ، تفسیر ، داوری )
گام چهارم – تصمیم گیری( مداخله ها)
گام پنجم ( بازخورد )
گزارش پیشرفت تحصیلی
ارزشیابی کیفی توصیفی
ارزشیابی برای یادگیری بهتر
باورهای محدودکننده گذشته و ...فیلبانان تنها با درک یک نکته و به شیوهای بسیار ساده، فیلهای عظیمالجثه را کنترل میکنند. وقتی فیل هنوز بچه فیل است، یک پایش را با طناب محکمی به تنة درختی میبندند. بچه فیل، هرچه تقلا میکند، نمیتواند خودش را آزاد کند. اندک اندک بچه فیل با این تصور عادت میکند که تنة درخت از او نیرومندتر است. هنگامی که بزرگ میشود و قدرت شگرفی مییابد، تنها کافی است ریسمانی نازک به دور پای فیل گره زده شود و به یک نهال کوچک بسته شود. جالب اینکه فیل هیچ تلاشی برای آزاد کردن خودش نمیکند.همچون فیلها، پاهای ما نیز اغلب اسیر باورهای شکنندهاند، اما از آنجا که در گذشته به قدرت تنة درخت عادت کردهایم، شهامت مبارزه را نداریم.
بیآن که بدانیم که تنها یک عمل متهورانه ساده برای دست یافتن ما به موفقیت کافی است . . .
درک و فهم یک الگوی کاربردی و عملی در حوزه ی تعلیم و تربیت رسمی ( مدرسه ای )حداقل در سه سطح «چرایی» ، «چیستی » و « چگونگی » صورت می پذیرد.
آنچه در این سه سطح مد نظر است :
1-چرایی – شناخت و درک ضرورت و اهداف ارزشیابی توصیفی
2-چیستی – شناخت چهار چوب نظری ، ویژگی ها و تعریف ارزشیابی توصیفی
3- چگونگی – در بر دارنده ی روش ها و شیوه های عمل
( چگونه باید عمل کرد )