فرهنگ فروش
مجموعه ای از آداب ، عادات ،هنجارها ،ارزشها و گرایشها:
ادبیات وزبان و بیان کسب وکار وبازاریابی الکترونیک ونوین اخلاقیات و ارزشهای تازهفرآیند فروش حضوری1-مشتری یابی (سوژه یابی)
PROSPECTING & QUALIFYING
یعنی شناسائی مشتریان بالقوه و واجد شرایط از طریق یافتن سرنخ فروش از هر جا و هر کس و هر وقت.
2-آمادگی یا مرحله شناسائی قبل از مراجعه کردن
PREAPROACH
یعنی شناسائی نوع نیاز و خریدار (ویژگیها، معیار و رفتار)
3-مراجعه و ملاقات با مشتری
APPROACH
یعنی ایجاد زمینه ارتباطی و آغازی خوب با رفتار و ظاهری مناسب و آراسته و اظهاراتی گرم و خوب و ارزش زا همراه با سوالاتی کلیدی برای شناخت بهتر نیاز مشتری و نمایش نمونه کالا برای جذب و جلب نظر او.
4-معرفی و نمایش
PRESENTATION DEMONSTRATION
معرفی و تشریح محصول، منافع و مزایای آن با در نظر داشتن مدل AIDA.
فنون فروش
فنون ومهارتهای ارتباطی TOTAL ,LOCATE,AIDASفنون ومهارتهای تحقیقاتی ( بینش مشتری وبازار)فنون ومهارتهای تبلیغاتی (تأثیر برای تغییر )فنون ومهارتهای مبادلهرویکرد فروشرویکرد رقابتی،مشتری مداریرویکرد بازارگرائی ، بازاریابی معکوسرویکرد علمی وسیستمیراهکارهای فروشرفتار شناسی بازاردلایل خرید مشتریان دلایل عدم خرید مشتریانمعیارها ورفتارهای جدید خریدراهکارهای فروش فروش بیشتر به مشتریان فعلیجذب وجلب مشتریان رقیبجذب مشتریان بالقوه بازگرداندن مشتریان ناراضی شاکی وخاموشایجاد خوشنامی برای محصول ووفاداری مشتریانویژگیهای اصلی یک فروشنده حرفه ای1-Image «تصویر و تصور»
پوشش، لبخند، ژست، شخصیت، سبک، مهربانی
2-Attitude «نگرش»
مشتری مداری
3-Knowledge «معلومات»
اطلاعات و دانش عمیق و دقیق در مورد محصول، شرکت، صنعت، محیط
وظایف فروشنده:
1-مشتری یابی:
فروشنده باید بطور همیشگی در جستجوی مشتری و یافتن آنها باشد.
2-ارتباط با دیگران:
«مبلغ» ارتباط با مشتریان و مبادله اطلاعات با مشتریان و خریداران فعلی و بالقوه در مورد محصولات و خدمات شرکت.
شامل 91 اسلاید powerpoint